初対面で馴れ馴れしい人達

お母さんの友達に顔見せ、みたいな時があって、お母さんと親しげな女の人達がうちを囲んですごいニコニコしてるんです。
多分誰かが “名前は?” って聞いたと思うんですけど、みんなが

 “ゆりちゃーん、ゆりちゃーん” 

ってニコニコしながら呼んでくるから、
そうか、うちの名前か
みたいな意識と、
なんでこの見知らぬ人たちはこんな親しげにニコニコしてくるんや...
って、頑張って自分の少ない記憶の中で見たことがある人が居るのかどうか、目まぐるしい一人一人を見て考えてました。

”いや、知ってる人は、いない…”

 っていう、不思議な時間でした笑。


ニコニコする時の感情はわかるんです。でも、何故今?何故私?みたいな感じ笑。

今は私も見知らぬ赤ちゃんでも見たらニコニコしますけどね笑。でも赤ちゃんにも自己紹介するようにしてます笑。

They are too friendly
I guess that it was the first time introducing me by my mom to her friends.
Everyone was around me and smiling at me. I was curious because I knew none of them but they are very friendly.
Someone might asked my mom what my name is, and everyone called “Yuri chahhhnn, Yuri chahhhnn!” with smile on their face.
I was like “ yes, I think it’s my name… Do I know you…?” And I was looking for their face in my memory of my life(it was still a bit), looking at them carefully.
“No…I don’t know anyone of you guys…..”
So it was very curious moment for me lol.

I knew the feeling when we smile, but at the time I thought “why…?”

However , now I smile when I see a cute baby who I don’t know. Lol. But I introduce myself even to a baby.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?