アイロンの跡

ハイハイするより前ぐらいの時期にお母さんが
”あーしまったー!”
みたいな事を叫んでたのを見たことがありました。
気になったけどそっちまで行けなかったので眺めてました。

アイロンをかけてた時に間違えてアイロンを椅子の上に置いたか何かやったらしいです(そういえばちょっと不思議な事に、まだ喋ってない時期でもお母さんと会話をしてたような記憶が幾つかあります。この時も、”どしたん?” ”椅子焼けた” みたいなやりとりをしたような気がするけど、んなあほな笑。これ、また別で書きます。)。
座のところがナイロンみたいな素材でできた、茶色とベージュとこげ茶でランダムなサイズのストライプが入ってる椅子。

その時はそれで終わったんですが、何かを持って立ち上がれるようになった時、イスにつかまって立ったらその椅子にアイロンの跡があって、
”あ、あの時のアレや”
って思いました。
それと同時にお母さんが
”すごいやーん!”
みたいな事を言ってたんですけど、うちは
”これ、あの時のアレやんな?”
って聞きたくてお母さんの方見てたけど、そこはあまり意思疎通せず笑、これってアレやんな?ってその跡の形を触って眺めて確かめてました。

それからはそのアイロン形を見たいが為に、椅子につかまって立つ(気分的には”登る”)ようになったんですが、同じ形の椅子が4つか5つあって場所が変わってたりして、下から見ただけじゃどれがアイロン形のついたやつかわからんから一個一個登って確かめてました。
別にそこにアイロン形があったからって嬉しいわけじゃなかったんですけど、登った椅子になかったら何か物足りないような気分になってました笑。
きっと当時のうちには立つ為のいいトレーニングになってたと思います笑。

椅子の足にある自分から見えるところにある模様でどれがアイロン椅子なのかを覚えよう、と思った事があったんですが、椅子の足を見て座のところを見るまでの時間が長くてなかなか覚えられませんでした。
多分覚えたのは3歳ぐらいになって改めて確認して回った時です笑。

Stamp of an iron
At the time before I started to crawling, my mom cried out like
“Oh shit!!”
But because I couldn’t come to see what happened, I was just watching it.

She put an iron on a chair or something( to be curious, I feel that we had conversations with my mom before I started to talk. For this time, I asked her”what?” She said “it’s burned”. But what the hell is like that family lol. I’ll write about this for another time.).
The chair seat was dark brown, brown, and light brown stripes.

That’s all for that time but when I could stand with climbing something, I found the mark of the iron.
I thought
“Oh this is that!”
At same time my mom said
“Wow you stand!”
But I just wanted to ask
“This is that, right?”
But she didn’t understand this time lol, and I was like, “I just wanna know... tell me…” and touching checking looking it.

After that I climbed chairs to check if it’s the iron stamp chair or not. There were 4-5 of them, sometimes it was changed the place.
I didn’t care if it was not the iron chair or not, but I don’t know why I just missed it if it was not. I think it was good training for standing lol.

Sometimes I tried to remember the pattern of the legs, but I took time to stand up and it was hard to remember for me at the period.
However, I retried when I was around 3 years old and I made it lol.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?