陶器のタッパー

タッパーの蓋を開け閉めするのが好きな時期がありました。
タッパーって閉める時も開ける時も、感触というか、あの、
ぐにーー
っていう感じが何か楽しいですよね。楽しかったんです笑。

結構閉めるのが難しいんです。ある時は四角の角から押し込んでみたり、ある時は辺の部分から押し込んでみたりしたんですが、全部押し込めたかと思えばもう押し込んだハズのところがまた浮いてたりして日々訓練でした。
丸いピンクのがあって、丸の方が閉まりやすいかと思ったら引っかかるところがないからさらに難しかったり。

しっかり閉まったのを剥がせるのはタッパー遊びスタートの一回だけで、その後はしっかり閉めるのは諦めてとりあえず押し込んで引っかかった部分をまた剥がすっていうのを楽しんでました(洗い終わったタッパーをねだったら、お母さんがわざわざ蓋を剥がして渡してくれた時は、おい!って思いました笑)。
タッパー遊びが気に入ってたから、お母さんがタッパーをおもちゃとして渡してくれる事も増えて、私はタッパーが食器棚の下の扉の中にある事を学びました。
で、ある日タッパー遊びがしたくてその食器棚を開けたら、使った事のない陶器のタッパーがあったんです。
開いてみたら何だかちょっとソフトな感覚で、これならうちも完全に閉めれるかも知れん、と思いながらお母さんに

”これで遊びたい”(って言ってたつもり)

って見せるや否や、

”あーー〜これはあかん!!これはダメ!!”

って、かぶせ気味に言われて、完全に閉められへんかったままの事にも、それよりもちょっとあかん事をした、みたいな感じにさせられた事にも、替わりに渡されたいつもの四角いタッパーで閉める訓練を続けながら

”絶対さっきのやつの方が子供向けやのに” 

っていじけてました笑。
まぁそりゃ、陶器じゃ怖いですよね。

A ceramic storage
At certain period, I liked to play with ceramic storages.
Isn’t it fun of feeling of opening/closing them? For me it was lol.

It’s difficult to close them. Sometimes I went for a corner, sometimes I went for an area, but it comes off when I pressed the other side, and it never closed steady. A round one looked easier to close but was not. I practiced everyday lol.
I could enjoy opening them from the perfect-closed state only at the first time when started to play (one day I asked my mom giving me it and she passed me after she opened it. I was like “ Don’t !”).
Because I liked it, I learned where my mom kept them. It was in the lower shelf.
So one day I open the door and found a storage made by ceramic which I never tried yet. I opened it, it was softer than what I had tried, and I thought that I may be able to close this completely!
I went to my mom and show the one saying(at least I tried to say)
“Can I play with this?”
But as soon as I showed it, mom went
“Wow No no no no let’s not touch this!!”
I couldn’t close it completely, more than that I felt a bit bad, thinking like,
“I’m sure that it was more for kids…”
Yeah but it was ceramic lol.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?