落とす

赤ちゃんよ、なぜ落とす!?
って質問もらいました。
確かに、あの衝動はなんでしょうねぇ。そこに弓と矢があったら放ってみたくなるのと同じ感じです。
矢を放ったら、自分が放った時の感覚とその結果を味わいながらしばらくその放った矢を眺めたりするじゃないですか。しませんか笑?てかアーチェリーする事そんなないか笑。


要は、楽しいんですよね。落としたら自動的に落ちるのが楽しいというか、物と床と毎回の落ち方に個性があって楽しいというか。。。
試しに物を故意に落としてみて下さい笑。その面白さを思い出すかも知れないです笑。

質問では 
“落として、悲しそうな顔をして、拾ってあげたらまた落として悲しそうにする”
ってあったんですが、悲しそうにするのは多分お母さんか誰かが落とした時に
”あーあ”
って言ってみたりとか悲しそうに反応してた(しかもあまり本気じゃない感じ)のを覚えてて、これにはこうやって反応するもの、っていう風に真似してるんじゃないかと。もしくは単に悲しそうに見えるだけか、どちらかやと思います。

赤ちゃんの時は “片付けないといけない” とか “割れる” とか “うるさい” みたいな先の事は考えないので、純粋にその瞬間を確認してデータで蓄積していく感じです。
落とすのをやめさせたいなら、、、代わりに誰かが落とす、とかですかねぇ笑。楽しい遊びはやめろって言われてもなかなかやめれないです笑。
逆に、大人的に、落とされる事の何が嫌かって、
うるさい、壊れそう、片付けがめんどい、ってところですね。

これは、折り合いがなかなかつかないですね笑。

why do you drop things?
Someone got a question why babies drop things.
For me, it was just because I wanted….idk why…
If you see a bow and an arrow, you would shoot don’t you? Same as it.
After you shoot, you would look at the result and feel how you shot how it went, don’t you? But… not many chance for archery there are tho…lol.
In other words, it’s fun lol. Things go down automatically, they are unique, depending the material and the floor they react differently for each time.
You should try to drop something and you may remember that it’s fun hahahaha.

In the message, she said “he looks sad when he drops, but I pick it up and pass to him, and he drop it again.”.
I guess that he remember someone had reacted “ohhh” or something like that sadly when he had dropped something before, and he just copied it. Or, it might be because just the mama thinks he looks sad.

When we are baby, we never think that “we need to clean”, “it will be broken” to “it will be noisy”. Babies just feel, accept, and learn.
If you want them to stop dropping…. Some one drop instead of babies lol? Because it’s fun, It’s hard to stop them to.
So, what is the problem for adults ? “ it will be broken”, “it will be noisy”, “we need to clean”…..yeah, it’s kinda war lol.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?