おむつを変えられてる時

基本的に嫌いでした。
せっかく馴染んでるものを取って新しいものに変えられるのが嫌。
おむつとったらまず寒い。新しいやつもちょっと冷たいし馴染んでなくてあんまり好きじゃない。
でもしばらくして馴染んできたらもう気にならんくなってました。
うんちが出てるから気持ち悪いとかそんな感覚はまだなくて、意思に反して変えられるのが嫌でした。
だから足を思いっきり動かして嫌がられたらこっちも腹立ってるからもっと嫌がらせてやる!っていう気持ちでもっとエアキックしてました笑。

鼻水も、気持ち悪いとか汚いとかいう感覚がなくて(今ではもちろん気持ち悪いし汚いと思います)固まってたやつをうちのおかーさんが意地悪な笑顔で 
”ぴ!”
 って剥がして取ったのがすごい痛くて、特にそれから鼻水を無理やり拭かれるのが嫌でした。

ある日、うちのおとーさんの実家に家族で帰ってた時、うちのおかーさんはおむつを変えながら
”かーいぐりかーいぐり、おつーむてーんてん” って言って私の両足首をグルグル(かーいぐりかーいぐり)、頭にチョンチョン(てーんてん)、って。
これはうちの母が、”子供の面倒を楽しみながらやってる母親”を、特に父の母、おばあちゃんに対して演じてるのが伝わってくるから、なんかその居心地の悪さも含めて嫌でした笑。

Changing diapers
Basically I didn’t like it.
It’s got used to be with me, but mom changes it to new one.
First, it’s cold when she takes my diaper off. The new one is also cold and bit hard and it doesn’t get used to be with my body. But after for a while, I didn’t care about it coz it’s started to fit me.
I didn’t feel that the poop is disgusting or something like that at the period, I just didn’t like someone changes my diapers coz I wanna keep it as “NOW”.
I don’t like it so I was kicking the air and they don’t like it, and I didn’t like it. So I kicked harder.lol
About dripping nose, also I didn’t feel that it’s disgusting(of course now yes). W
When it got hard and stick on my face under my nose, my mom took it off with her point finger, smiling naughtily, and it was very painful. I was shocked. I hated them cleaning my dripping nose lol.

One day we went to my grandma house(mom of my dad), and my mom were gonna change my diaper. I could feel that she wanna show them herself taking care of her baby well and enjoying it.
She grabbed my ankles and rotate them in a circle, and touched my head with them, singing short song. It was very very uncomfortable and I didn’t like it.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?