謎に子供扱いされたい甘えみたいなやつ

2歳、私は2歳、って、その時は自覚してました。
多分、歩けるようになって、外に出るようになって、2歳って言ったら他の年齢近い子と比べて年上とか年下とかって比較されるようになりだして、何となく自分の年齢がどう扱われるものなのかを学んでたんやと思います。他の家族を見ると、他の子がお母さんとかお父さんとどんな風に関わってるかっていうところにも興味があって、親が子供を好意を持って話しかけてたりするのを見ると自分もやって欲しい、って触発されたりしてました。

その感覚の一つで、誰かがお母さんらしき人とかお父さんらしき人に "靴" を意味して、
“くっく履いてー”
とか言われてるのを何回か見て覚えてて、それが子供扱いしてるからっていうのも感じてました。

ある日、家族みんなで外に出る時、お兄ちゃんが先に玄関に行って外に出て、お母さんが靴ささっと履いて、お父さんが
”靴はこかー”
って手伝ってくれたんです。赤いベリベリ剥がすような靴。

うちはお父さんがうちを子供扱いしてくれてない(そんな事ないんやけど笑)事に、何となくどっかの誰かみたいに甘えさせてほしい気持ちが出て、
“くっく”
って言ってみたら(多分ホントは”くつ”って言えたんですけど)、お父さんは
”そう、くっくはこなー”
って言ってくれました。

今でも自分の事がよく分からないんですけど笑、この時も自分から言ったクセに、何となくこの甘えてる自分に対して、”何甘えとんねん” みたいな感覚になって笑、意外とそんなに嬉しくなかったんです笑。
ホントの自分じゃないモノを演じて受け入れられた事に居心地の悪さと変な照れが湧いてきた、みたいな…。ほんまに何しとんねん笑。

自分ですら理解できひんのに、子供の気持ちの変化を読むのは不可能です、世界のパパママ笑。諦めましょう笑。


Something like wanting to be spoiled
2 . I am 2 years old. At the time, I knew my age. It might be because my mom started to go out with me started to walk and many people had told me about my age comparing with their babies. So I was interested in how parents treat their kids, I was watchinghow parents treat their kids.
When I saw parents talking to their baby with love, I always wanted my parents do as well to me(they did and they do in their way of course).

I had remembered that someone was telling to his kids “let’s wear kukku(“kutsu”means shoes in Japanese)” , and I could feel that he spoiled the kid with saying it.

At the day, my family was going out. My older brother went out first, mom wore her shoes smoothly, and my dad was helping me wearing my red velcro shoes and said
“Let’s wear kutsu”

I felt that he didn’t spoiled me(of course he did tho lol), I wanted him do, and I said
“Kukku”(actually I could say “kutsu” I think.).
And he said
“Yeah, you’r wearing kukku”.

I don’t understand myself even now lol, this time as well, I made him to say “kukku” but I was like “what am I doing”, I was not so happy as I expected lol. I felt awkward for acting something not me and he accepted it. I did it for what? Lol

We can’t understand even ourselves , so let’s give up to understand your kids, all you parents lol.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?