指差し

指差ししてる子見て、自分の場合を思い出してたんですけど。
赤ん坊ゆりが何かを指差してます。本人が納得する反応は何でしょーか!?

私は、人差し指で色んな物に触るようになってた時期があって、あわよくば何かに触ろうとしていました。大体は空気にしか触れてなかったですけど。

うちが指差した時に、お母さんの友達が 

“ん?何?”

 って、指差してる方とうちを見比べるような反応をした事がありました。
その反応に対して逆にうちは 

“え?”

 ってなって、その人の反応から、その人が、うちが何を意味したと思ったのかを知りたくて、もう一回同じようにやってみたら、また同じように
 “ん?あそこ、何?” みたいに言われたんです。

この人の反応は、一体なんや、、、って考えてみたんですけど、よく分からんくて、不思議やなぁ、と思ってました笑。

あれに対しての正解は、私の場合、何か凸凹した物をその指に触れるところに持って来て渡す、でした笑。
いやでも、指を差す動作は国境を越えてもその先の何かを意味してますけどね笑。

Pointing
I saw a baby pointing something and I remembered when I put my point finger in the air…
What do you think you should do for them??

In my case, at the period, I touched things with my point finger. And I was just checking if I can touch something with it. Mostly I touched the air lol.

One day, I made point with my finger and my mom’s friend asked me
“What do you see over there?”
And I was like
“What?”
I wanted to know what she thought about my action, so I did again, and she reacted as the last one.
I couldn’t understand what she mean, and I felt that it’s strange.

The correct answer is, to put something on the finger and pass it to the hand(the answer for baby Yuri).
Normally pointing mean something over there though. Lol.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?