泣いてる時

って、

"何で泣いてるんか教えて!"

とか言われてたけど、自分でも何で泣いてるか分からないんですよねー。
泣き出すきっかけがあって、後はその状態が続いてるだけ。理由とかじゃない、みたいな。
水の流れるホースに穴が空いたら、後はそこから水が噴き出し続けるだけ。っていう感じ。
だからそのホースの水漏れを止めようと思ったら水圧がかかって難しいのと同じで、泣き止むのは何だか難しい。

瞬発的に泣き出して、すぐに水圧が引いてもまだ惰性で声だけ泣いてた事がたまにあって、何回かお母さんに “惰性で泣いてるやろ?” とか ”嘘泣きや” とか言われたことがあります。
嘘泣きではないんですけど、うん、確かに、って思いました笑。


泣き止んで欲しい時
泣いてる時は泣く事に全エネルギーを使ってて気が逸れにくいので、直接触、私の主観で言うと頭部(主に口と鼻以外の顔のパーツかな?)を撫でまくったりしたらいいかなー?と思います。仕事終わりのおっさんがあったかいお手拭きで顔を拭くやつと似てます。多分。目とか眉毛とか耳とか、気持ちいいですよね。
惰性で泣いてる時なら、単純に顔にハンカチをふわっと被せるとかで、
”もうやめとこ”
ってなるかもです笑。
息はできるようにしといて欲しいですけど。

“Why are you crying!?”
I didn’t know why. It starts because of something, and once it’s started, it’s just going. There are no reason to keep going. It’s like a hose being broken, after it’s broken the water just keep running out.
Same as that It’s hard to fix the broken hose to stop the water running out while the water running, it’s just hard to stop crying.
I sometimes kept crying just because it’s running out, and my mom said
“You cry just inertially don’t you?” Or “I can see It’s fake!”
No it’s not a fake, but yeah, it’s inertial. I thought.

If you want your baby stop to cry
When I was crying, I used my whole energy to cry and it was hard to notice something else. For me, If I was touched on some part of my face(eyebrows, ears, cheeks are good feeling to be touched, right?), I might finish to stop crying to feel it.
Or if it’s just inertially, you might try to put a handkerchief on the baby’s face.


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?