【幸せの青い鳥】[The Blue Bird]

2年前の1月、私はある人を訪ねました。

魂のパイオニアとでもいいますか、
一人ひとりの内側に住まう青い鳥に出逢うための方向を示してくださる方、カリフォルニアのマリブというところに住んでおられるアナミカさんという方です。


オンラインでも教えてくださるのですが、
この時の私は、彼女に直接会ってみたかった。
マリブという地にも訪れてみたかった。

そして、
青い鳥、
私はこの時、羽の片りんさえも見えた気がしませんでした。


けれど、
コンパスの使い方と私の立ち位置を明確にしていただき、
その後も、毎週、グループでのワークに参加し、内側に繋がる旅を続けています。

答えはいつも内側にある、というのが彼女の信条で、

自分自身と深く繋がれば繋がるほど、全体とのワンネスを実感できるようになるみたいです。

2年後の今、
私の内に、青い鳥が静かにちょこんと座っています。

その青い鳥が元気に羽ばたけるように、
青い鳥のお世話を、私は、今、せっせとしています😊



When I visited Malibu to see my teacher, I was looking for "the Blue Bird".
I didn't even know if there was the bird and where to look for it back then.
The teacher has a online class in which she points out where to seek each person's needs.
And yet, I was dare to see her in person as well as I was very curious to see the place she lives.

During the session on person, she led me to recognize the blockage which prevented me from feeling "connected"and finding the Blue Bird.

She taught me where I was and how to use the compass.

My journey hasn't finished. I still explore deeper connection with the bird in me.  At least I now know where the bird is.
And, I am taking care of the bird everyday so that s/he can fly high in the future and fulfill her/his purpose.
Namaste🙏

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?