Salsa Dacing

Jan 16, 2014
did salsa dancing today. I don't know why, but I was the only student. Lucky me. I had a private lesson. My teachers are a Cuban and Japanese married couple. The Cuban teacher can't speak Japanese, so his Japanese wife translated for me. I don't understand Spanish yet. Even though I don't know the language, I tried to understand by his gestures and atmosphere. l will study more Spanish, and I want to be able to understand what my teacher says without any interpretations. And someday, I'd like to Salsa in Cuba all day.

今日、サルサを踊りました。
なぜかわからないけど、生徒は私一人でした。
ラッキー!!個人レッスンをしてもらえた。
私の先生はキューバと日本人の夫婦です。
キューバの先生は日本語が話せないので、日本人の奥様が通訳をしてくれました。
私はまだスペイン語がわかりません。
たとえ言葉がわからなくても、私は先生のジェスチャーや雰囲気で理解しようとしました。
もっとスペイン語を勉強して、先生の言うことを通訳無しで、理解できるようになりたいです。
そして、いつかキューバで一日中サルサを踊りたいです。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?