見出し画像

Quarantine Diary 5/26/20

69日目。快晴。今日はランニングはおやすみ。夫は仕事のミーティングから。終わったらなんだか静かだったので、そっとしておく。決めるときが近づいている。わたしたち夫婦は話し合いはするけれど、それぞれのことはそれぞれが決めればいいと思っているので、彼の結論がなんであれ尊重するつもり。わたしの希望はもう伝えてある。

ゆったりした朝と午後。料理する気にならなくて、トーストやクラッカーにスモークサーモンとマヨネーズ乗せて食べました。こういうおつまみ系のランチ好きだな。おいし〜。

母の若い頃のスカートをはこうと思ったら、裏地がボロボロだったので直す。アーノルド・パーマーの赤いギンガムチェックのミニスカート。夫がなにこの傘のマークかわいいねと言う。え、知らないんだ。英語で検索しても出てこなかったから、もしかしたら日本だけのブランドなのかな?

画像1

理想の一日について考えてみる。昼寝と合わせて10時間寝て、家事と仕事とSNSなどの発信を同じ量する。つくったり遊んだりに一番時間をかける。最高だな〜。
でも今ほぼこんな感じだ。もちろん毎日同じ分量じゃないけど。あなたの理想の一日はどんな感じですか?

画像2

Day 69! No running today. My husband had a meeting. I guess he has to decide what to do with his job. I already what I want so now I would just wait and respect whatever he decides.

Slow morning and afternoon. We had smoke salmon and mayo on crackers and toast. I don't eat mayo a lot, but when I do, I love it.

Fixed my mom's old skirt. Red checked mini. I thought Arnold Palmer is an American, and yes he is, but this fashion brand with his name might be Japanese? hmm.

Thinking about my ideal day. 10 hours of sleep, 4 hours of creative work, 3 hours of playing. House work, work, and socializing would be 2 hours each, and one hour of outside. Perfecto. What does your ideal day look like?

LOVE, Yuko
♡♡♡

zineの制作やその他いろいろな表現、発信のために使わせていただきます。 自由な気持ちでこの世界を楽しんでいます。 ゆうこの庭に遊びにきていただければ嬉しいです!