見出し画像

Quarantine Diary 3/31/20

画像1

またzineつくりましたー!
今回はちょっとパンク風味
つくろうぜ!ってことなんですが、もちろん気分が乗らない時に無理やりやらないこと。ひとにもじぶんにもやさしくしましょうね。
セブンイレブンで印刷できます。
おうちで印刷したい方ご連絡ください♡
DIY OR DIE
プリント予約番号:31921244
有効期限:2020/04/07 23:59

前回のzineを島根のお店に置いていただけることになりました!とってもすてきなのでみなさま要チェック!お洋服のデザインもされてるそうです。

寝坊して起きたら大量のメール。避難している上司からだった。ひとつずつ追えないから、隔離生活始まって初めてインターンさんと3人でzoom会議。顔が見えるとホッとしますね〜。安全な場所を求めての避難だったのだけど、向こうも大変そうで、本当に全世界で起こっているんだなと実感。自分の場所でできることをするしかないなぁ。

お昼は母が送ってくれた無印の長崎ちゃんぽん(レトルト)日本の非常食っておいしいな〜。

そろそろと周りでも感染している人が出て来た。わたしたちは直接会っていないけど…。とにかく無事を祈るばかり。

午後は夫が髪の毛を切ってくれた!バリカンとハサミで切ってたのだけど、量がとにかく多いのと、このアジアンなハリのある髪質に改めておののいて最終的には裁ちばさみで切ってた。あはは。もともと、初めての美容師さんに切ってもらうのはちょっとぞくぞくするというか落ち着かないのだけど、夫に切ってもらうと全くそれがない。初めてなのにすごく安心して任せられた。またやってもらおう。

Day 13. I made another free zine! Yay!

And now you can get my zines at this beautiful shop in Japan! They are so inspiring, check them out!! ---- HP   ---- Insta @shvetams

Woke up late, and found tons of emails from my boss. It's hard to follow each of them, so we set up zoom meeting as a first time (finally!) with our Intern. It is so nice to see everyone's face. Emails can only do so much. We need to talk in person, even in the virtual way.  

Our lunch is pre-made noodle and sauce from MUJI. Japanese emergency foods are actually very tasty.

Slowly, there are some people around us tested positive. Sigh... All we can do is praying for them.

My husband trimmed my hair! Wow, he was so good. Even though this is the first time, I trusted his skill completely. I don't really enjoy it when a new hair dresser (usually a Japanese guy) cuts my hair, but with my husband, I was so comfortable. 

LOVE, Yuko
♡♡♡

zineの制作やその他いろいろな表現、発信のために使わせていただきます。 自由な気持ちでこの世界を楽しんでいます。 ゆうこの庭に遊びにきていただければ嬉しいです!