見出し画像

Quarantine Diary 4/12/20

画像1

Free zine vol.5!
手書き&バイリンガル第二弾です。
One day at a time
セブンイレブンで印刷していただけます。
おうちで印刷したいひと声かけてくださいね♡
プリント予約番号:86038090
有効期限:2020/04/19 23:59

昨日は二つもzineをつくりました〜。楽しいな。まだまだつくりたい。

ハッピーイースター!とはいえ、アメリカの年中行事で一番馴染みがないのがイースター。なにをどうしていいのやら。でも夫は子供の頃の楽しい思い出があるみたい。家族みんなで前日に卵を着色して、親が夜の間に隠しておいたのを、子供たちが探すんだって。楽しそう。

通勤バッグを解体する。もうしばらく通勤できないのわかっていたのに、なんとなくそのままになっていたのだ。ハンカチやポーチも中身を出して洗濯。なんだかスッキリした。カチリと何かがまた進んだ、かも。

朝ごはんに夫がパンケーキをつくってくれる。子供の頃はホットケーキと言っていたよというと、アメリカの南部ではホットケーキと言うよと教えてくれた。このミックスは母が日本から送ってくれたもので、バニラ味であまーいもの。いつもわたしたちがつくるのは全粒粉の甘くないものなので新鮮だ。小さいのを三段重ねにしていただきました。

画像3

イースターのご飯は和食にすることに。わたしがお味噌汁をつくって、夫が照り焼きチキンをつくってくれる。

vol.3の原稿がちらほら届き始めました。まだ迷っている人、質問がある人、気軽に声かけてくださいね♡今回はこんな状況なので、色々と(締め切りとかね)臨機応変に柔らかくいきたいと思います〜。だいたい印刷所が開くかどうかも未定ですし。でもできることをしていきます。

わたしのツイッターのタイムラインには、心のこまやかなやさしい人しかいない。だけどなんだか不穏な空気を感じて、探しに行ってすごいものを見た。なんとか自分たちで楽しいことを考えてやって行こうって気持ちまで踏みにじられて悔しいです。レイプだと思った。
楽しいことをしようというのは、逃げているわけじゃなくて、いろんなことを飲み込んだ上でやっと選んだものなのに。なのに!
怒ってますってはっきり言わないとこういうことが起こるというところまでわたしたちは来てしまった。わたしは怒っとります。みなさまご一緒に。「ふざけんな!ひっこめ!」

だけど、楽しいことをすることは絶対に絶対にやめない。I'm just Girls Just Want To Have Fun! ©️シンディ・ローパー

画像2

I made another free zine! Yay! Let me know if you want data!

Happy Easter! Although, I don't really know what Easter is, and it doesn't really mean anything to me, my husband told me about his memory and it sounds so much fun. Egg haunting etc. I can imagine all those kids are happy on Easter day. I wish everyone have a good and happy day today, too.

I resumed my commuting bag. I just put the bag on my chair even though I knew I won't go back to work soon. So I opened and washed bag and pouch. It felt good. Taking one step forward.

My husband made pancakes for the breakfast. When I was a kid, we called it hotcake in Japan. He told me that in the south, they call it, too. The pancake mix is from Japan and it tastes like vanilla and so sweet. Usually, we use pancake mix from Trader Joe's which is not sweet. My husband sometimes put flied egg on it...

We had a Japanese Ester dinner. Miso soup, Teriyaki chicken, and rice.

PM in Japan is getting so disgusting. We, Japanese are trying to cheer us up because the government sucks, and the PM raped the idea. If you don't show your anger to them, they will take advantage on you. I don't know how to deal with this, but I am very very angry. But I will never stop having fun under any circumstances. 

Do you want to join my collective zine?? Let me know! Let us have fun!!

画像4

LOVE, Yuko
♡♡♡

zineの制作やその他いろいろな表現、発信のために使わせていただきます。 自由な気持ちでこの世界を楽しんでいます。 ゆうこの庭に遊びにきていただければ嬉しいです!