見出し画像

Quarantine Diary 4/11/20

画像1

Free zine vol.4!
ノート型zineをつくりました。
DO IT NOW
セブンイレブンで印刷できます。
おうちで印刷したいひと声かけてくださいね。
書き込み式なので印刷時にA3に変更するのもおすすめ!
プリント予約番号:90775343
有効期限:2020/04/19 23:59

土曜日。快晴。昨日はぐったりしていたけれど、夕方に少し横になって起きたら何かが抜けたみたいだった。夜もよく眠れた。夫には「岩のように寝てた」と言われた。日本語ふうに言うと「死んだように眠っていた」ってことかな。アップデートが完了したようす。もう大丈夫。今日は太陽を浴びよう。

朝からいろんな人の小さなメディアを巡る。やっぱり落ち着くなぁ。

NYの第一波はいまがピーク。第二、第三まで来る予想なので、やっぱり夏まで。この後の世界を想像すると静かな気持ちになる。それは光でしかないのだけど。来るのは、夏の終わりだろうか?その時わたしはどこにいるのかな。なにをしているのだろう。どこにいても好きなことをしているだろうと思う。そんなことを考えつつ、ノートになるzineをつくりました。うんと先のことなら逆に楽しく考えられるかも?と思って。お役に立ちますように。

お昼に一時間屋上。風は強いけどとても気持ちがいい。

画像2

このドラマに救われてるんだけど、日本では見られないかもしれないです…。アジア系で初めてゴールデン・グローブ賞を獲ったアクアフィーナの自伝的コメディ。(ノラは彼女の本名だし、設定も実際の家族と同じ)とにかく軽くて笑える。NYのアジア系ならではのジョークもあったりして。クィーンズっていうのはブルックリンの北にある区で、いろんな移民の街があります。すごく大きなチャイナタウンがあったり。短いドラマなので、見られたらぜひ!

画像3

Free zine vol.4! Let me know if you want data!

It's a beautiful sunny day. I feel better after I had a nap yesterday evening. My husband told me that I was sleeping like a rock last night. I guess my update is completed. I am fine now.

There's several small media I am following. Radio programs, blogs and journals. I love them.

They say that the apex is happening now. But it is the first one, and there will be the second and third... So, it might continue till the summer. Where will I be? What will I do? I was thinking, if we can think of after life, that might cheer us up. Since it is too hard to think of any plans within few months, we better think about the far future. So that's why I made this zine. It's a blank note. You will complete this zine with your own writing.

We had an hour sun on the roof. Did you have some sun today?

I love "Nora from Queens"! Is anyone watching??

LOVE, Yuko
♡♡♡



zineの制作やその他いろいろな表現、発信のために使わせていただきます。 自由な気持ちでこの世界を楽しんでいます。 ゆうこの庭に遊びにきていただければ嬉しいです!