ArduinoのMozziのドキュメントの日本語訳メモです。


Mozziに興味がありArduinoを始めました。それとnoteもはじめました。

Mozziをどのように学んだらよいかわからなかったのでとりあえずMozziドキュメントを訳しながら読むことにしました。Mozzi Documentationを訳したメモです。 よくわからないところが多いので少しずつ理解していきたいです。


Core

Macros
#define AUDIO_MODE STANDARD_PLUS
AUDIO_MODE holds the audio mode setting. More...
オーディオモードを設定する。

#define AUDIO_RATE 16384
Holds the audio rate setting. More...
      オーディオレートを設定する

#define USE_AUDIO_INPUT false
Whether or not to use audio input. More...
      オーディオ入力をするかしないかを設定する。

#define AUDIO_INPUT_PIN 0
This sets which analog input channel to use for audio input, if you have #define USE_AUDIO_INPUT true in mozz_config.h.
      アナログ入力のピンを設定する。 もし使うならUSE_AUDIO INPUT true にする。

#define STEREO_HACK false
This sets an option for stereo output, a hack which requires variables audio_signal_1 and audio_signal_2 to be set in updateAudio(), instead of returning a single audio value as is usual for standard mono. More...
      ステレオ出力の設定。 変数 audio_signal_1 audio_signal_2 をupdateAudio()で要求します。 

#define CONSTTABLE_STORAGE(X) const X __attribute__((section(".progmem.data")))
Declare a variable such that it will be stored in flash memory, instead of RAM, on platforms where this is reasonably possible (i.e. More...
     フラッシュメモリに収納されるような変数を宣言します。

#define AUDIO_BIAS ((uint16_t) 2048)
        なし。
#define STANDARD_PWM_RESOLUTION 488
This is the dynamic range of Mozzi's audio output in STANDARD mode. More...
      スタンダードモードでのダイナミックレンジの設定です。
#define STANDARD_PWM_RESOLUTION 488
This is the dynamic range of Mozzi's audio output in STANDARD mode. More...
     同じ   
#define AUDIO_BIAS ((uint16_t) 2048)
      なし


Analog
Efficient analog input functions for sensors and audio. More...

Functions

void setupFastAnalogRead (int8_t speed=FAST_ADC)
This is automatically called in startMozzi. More...
     startMozziを読み込むと自動でセットされます。

void disconnectDigitalIn (uint8_t channel_num)
Prepare an analog input channel by turning off its digital input buffer. More...
      デジタルインプットバッファを消すことでアナログ入力のチャンネルを準備します。


void reconnectDigitalIn (uint8_t channel_num)
Reconnect the digital input buffer for an analog input channel which has been set for analog input with disconnectDigitalIn(). More...
      disconnectDigitalIn()によってセットされたアナログ入力のチャンネルのためにデジタル入力バッファに再接続します。

void adcDisconnectAllDigitalIns ()
Prepare all analog input channels by turning off their digital input buffers. More...
      デジタル入力バッファを閉じることですべてのアナログ入力チャンネルを準備します。

void adcReconnectAllDigitalIns ()
Reconnect the digital input buffers for analog input channels which have been set for analog input with disconnectDigitalIn().
      disconnectDigitalIn()によってセットされたアナログ入力のチャンネルのためにデジタル入力バッファに再接続します。

int mozziAnalogRead (uint8_t pin)
Reads the analog input of a chosen channel, without blocking other operations from running. More...
      動作中の他の動作を邪魔することなく、選択されたチャンネルのアナログ入力を読み込みます。

int getAudioInput ()
This returns audio input from the input buffer, if #define USE_AUDIO_INPUT true is in the Mozzi/mozzi_config.h file. More...
     入力バッファのオーディオ入力を返します。 その場合はMozzi/mozzi_config.h の中で USE_AUDIO_INPUT true である必要があります。

Fixmath
Fixed point fractional number types and conversion routines. More...
 固定小数点の小数型と変換ルーチン

Functions
Q7n8 Q7n8_mult (Q7n8 a, Q7n8 b)
Fast fixed point multiply for Q7n8 fractional numbers. More...
     Q7n8の小数の高速固定小数点乗算。

uint8_t uint8_tMod (uint8_t n, uint8_t d)

fast uint8_t modulus More...

uint8_t uint8_tDiv (uint8_t n, uint8_t d)
Fast uint8_t division. More...

uint8_t uint8_tRnd (uint8_t min, uint8_t max)

int ipow (int base, int exp)

Q16n16 Q16n16_pow2 (Q8n8 exponent)

fast replacement for pow(2,x), where x is a Q8n8 fractional fixed-point exponent. More...
           pow(2、x)の高速置換。xはQ8n8の分数固定小数点指数です。

uint32_t isqrt32 (uint32_t n)

uint16_t isqrt16 (uint16_t n)

typedef int8_t Q0n7
signed fractional number using 7 fractional bits, represents -0.5 to 0.496

typedef int8_t Q7n0
ordinary old signed Q7n0 int8_t with 0 fractional bits, represents -128 to 127

typedef uint8_t Q0n8
unsigned fractional number using 8 fractional bits, represents 0.0 to 0.996

typedef uint8_t Q8n0
normal uint8_t with 0 fractional bits, represents 0.0 to 255.0

typedef uint16_t Q0n16
unsigned fractional number using 16 fractional bits, represents 0.0 to 0.999

typedef uint32_t Q0n31
signed number using 0 integer bits and 31 fractional bits, represents -0.2147483648 to 0.2147483647

typedef int16_t Q7n8
signed fractional number using 7 integer bits and 8 fractional bits, represents -127.996 to 127.996

typedef uint16_t Q3n13
unsigned fractional number using 3 integer bits and 13 fractional bits, represents 0 to 7.999

typedef int16_t Q1n14
signed fractional number using 1 integer bit and 14 fractional bits, represents -1.999 to 1.999

typedef int16_t Q15n0
signed number using 15 integer bits and 0 fractional bits, represents -2147483648 to 2147483647

typedef uint16_t Q8n8
unsigned fractional number using 8 integer bits and 8 fractional bits, represents 0 to 255.996

typedef int16_t Q0n15
signed fractional number using 0 integer bits and 15 fractional bits, represents -0.32768 to 0.32767

typedef uint16_t Q1n15
unsigned fractional number using 1 integer bit and 15 fractional bits, represents 0 to 1.999

typedef uint16_t Q16n0
unsigned number using 16 integer bits and 0 fractional bits, represents 0 to 65536.0

typedef int32_t Q23n8
signed fractional number using 23 integer bits and 8 fractional bits, represents -8388607.996 to 8388607.996

typedef int32_t Q15n16
signed fractional number using 15 integer bits and 16 fractional bits, represents -32767.999 to 32767.999

typedef int32_t Q31n0
signed (normal int32_t int16_t) number using 31 integer bits and 0 fractional bits, represents -2147483648 to 2147483647

typedef uint32_t Q32n0
unsigned (normal uint32_t int16_t) number using 32 integer bits and 0 fractional bits, represents 0 to 4294967295

typedef uint32_t Q0n32
unsigned fractional number using 0 integer bits and 32 fractional bits, represents 0 to 0.999999999767169

typedef uint32_t Q8n24
signed fractional number using 8 integer bits and 24 fractional bits, represents 0 to 255.999

typedef uint32_t Q24n8
unsigned fractional number using 24 integer bits and 8 fractional bits, represents 0 to 16777215

typedef uint32_t Q16n16
unsigned fractional number using 16 integer bits and 16 fractional bits, represents 0 to 65535.999

#define Q0n7_FIX1 ((Q0n7) 127)
0.992 in Q0n7 format

#define Q7n8_FIX1 ((Q7n8) 256)
1 in Q7n8 format

#define Q8n8_FIX1 ((Q8n8) 256)
1 in Q8n8 format

#define Q23n8_FIX1 ((Q23n8) 256)
1 in Q23n8 format

#define Q1n14_FIX1 ((Q1n14) 16384)
1 in Q1n14 format

#define Q1n15_FIX1 ((Q1n15) 32768)
1 in Q1n15 format

#define Q16n16_FIX1 ((Q16n16) 65536)
1 in Q16n16 format

#define Q0n15_FIX1 ((Q0n15) 32767)
0.999 in Q0n15 format

#define Q0n16_FIX1 ((Q0n16) 65535)
0.999 in Q0n16 format

#define Q15n0_FIX1 ((Q15n0) 16384)
1 in Q15n0 format

#define Q15n16_FIX1 ((Q15n16) 65536)
1 in Q15n16 format

#define Q8n24_FIX1 ((Q8n24) 16777216)
1 in Q8n24 format

#define Q0n32_FIX1 ((Q0n32) 4294967295)
0.999999999767169 in Q0n32 format

#define Q16n16_PI ((Q16n16) 205887)
PI in Q16n16 format.

#define Q3n13_2PI ((Q3n13) 411775)
2*PI in Q3n13 format

#define Q16n16_2PI ((Q16n16) 411775)
2*PI in Q16n16 format

#define low15bits ((Q1n15) 32767)
Useful for keeping the lower 15 bits of a Q1n15 number, using &.

Q0n7 float_to_Q0n7 (float a)
Convert float to Q0n7 fix. More...

Q0n8 float_to_Q0n8 (float a)
Convert float to Q0n8 fix. More...

Q7n8 float_to_Q7n8 (float a)
Convert float to Q7n8 fix. More...

Q8n8 float_to_Q8n8 (float a)
Convert float to Q8n8 fix. More...

Q1n14 float_to_Q1n14 (float a)
Convert float to Q1n14 fix. More...

Q1n15 float_to_Q1n15 (float a)
Convert float to Q1n15 fix. More...

Q8n24 float_to_Q8n24 (float a)
Convert float to Q8n24 fix. More...

Q23n8 float_to_Q23n8 (float a)
Convert float to Q23n8 fix. More...

Q24n8 float_to_Q24n8 (float a)
Convert float to Q24n8 fix. More...

Q16n16 float_to_Q16n16 (float a)
Convert float to Q16n16 fix. More...

Q0n16 float_to_Q0n16 (float a)
Convert float to Q0n16 fix. More...

Q15n16 float_to_Q15n16 (float a)
Convert float to Q15n16 fix. More...

Q1n14 Q0n7_to_Q1n14 (Q0n7 a)
Convert Q0n7 int8_t to Q1n14 fix. More...

Q15n16 Q0n7_to_Q15n16 (Q0n7 a)
Convert Q0n7 signed int8_t to Q15n16 fix. More...

float Q0n7_to_float (Q0n7 a)
Convert Q0n7 fix to float. More...

Q1n15 Q0n8_to_Q1n15 (Q0n8 a)
Convert Q0n8 uint8_t to Q1n15 fix. More...

Q8n8 Q0n8_to_Q8n8 (Q0n8 a)
Convert Q0n8 uint8_t to Q8n8 fix. More...

Q8n24 Q0n8_to_Q8n24 (Q0n8 a)
Convert Q0n8 uint8_t to Q8n24 fix. More...

Q24n8 Q0n8_to_Q24n8 (Q0n8 a)
Convert Q0n8 uint8_t to Q24n8 fix. More...

Q15n16 Q0n8_to_Q15n16 (Q0n8 a)
Convert Q0n8 uint8_t to Q15n16 fix. More...

Q16n16 Q0n8_to_Q16n16 (Q0n8 a)
Convert Q0n8 uint8_t to Q16n16 fix. More...

float Q0n8_to_float (Q0n8 a)
Convert Q0n8 fix to float. More...

Q7n8 Q7n0_to_Q7n8 (Q7n0 a)
Convert Q7n0 int8_t to Q7n8 fix. More...

Q15n16 Q7n0_to_Q15n16 (Q7n0 a)
Convert Q7n0 int8_t to Q15n16 fix. More...

Q7n8 Q8n0_to_Q7n8 (Q8n0 a)
Convert Q8n0 uint8_t to Q7n8 fix. More...

Q8n8 Q8n0_to_Q8n8 (Q8n0 a)
Convert uint8_t to Q8n8 fix. More...

Q15n16 Q8n0_to_Q15n16 (Q8n0 a)
Convert Q8n0 uint8_t to Q15n16 fix. More...

Q16n16 Q8n0_to_Q16n16 (Q8n0 a)
Convert Q8n0 uint8_t to Q16n16 fix. More...

Q7n0 Q7n8_to_Q7n0 (Q7n8 a)
Convert Q7n8 fix to Q7n0. More...

Q15n16 Q7n8_to_Q15n16 (Q7n8 a)
Convert Q7n8 fix to Q15n16. More...

float Q7n8_to_float (Q7n8 a)
Convert Q7n8 fix to float. More...

Q8n0 Q8n8_to_Q8n0 (Q8n8 a)
Convert Q8n8 fix to Q8n0 uint8_t. More...

Q16n16 Q8n8_to_Q16n16 (Q8n8 a)
Convert Q8n8 fix to Q16n16 uint32_t. More...

float Q8n8_to_float (Q8n8 a)
Convert Q8n8 fix to float. More...

Q0n7 Q1n14_to_Q0n7 (Q1n14 a)
Convert Q1n14 fixed to Q0n7 int8_t. More...

float Q1n14_to_float (Q1n14 a)
Convert fix to float. More...

Q0n8 Q1n15_to_Q0n8 (Q1n15 a)
Convert Q1n15 fixed to Q0n8 uint8_t. More...

float Q1n15_to_float (Q1n15 a)
Convert fix to float. More...

float Q0n16_to_float (Q0n16 a)
Convert fix to float. More...

Q15n16 Q15n0_to_Q15n16 (Q15n0 a)
Convert Q15n0 int16_t to Q15n16 fix. More...

Q15n16 Q16n0_to_Q15n16 (Q16n0 a)
Convert Q16n0 uint16_t to Q15n16 fix. More...

Q23n8 Q16n0_to_Q23n8 (Q16n0 a)
Convert Q16n0 uint16_t to Q23n8 fixed point signed int32_t. More...

Q24n8 Q16n0_to_Q24n8 (Q16n0 a)
Convert Q16n0 uint16_t to Q24n8 fixed point uint32_t. More...

Q16n16 Q16n0_to_Q16n16 (Q16n0 a)
Convert Q16n0 uint16_t to Q16n16 fixed point uint32_t. More...

float Q16n0_to_float (Q16n0 a)
Convert Q16n0 uint16_t to float. More...

Q0n8 Q8n24_to_Q0n8 (Q8n24 a)
Convert Q8n24 fixed to Q0n8 uint8_t. More...

float Q8n24_to_float (Q8n24 a)
Convert fix to float. More...

Q31n0 Q23n8_to_Q31n0 (Q23n8 a)
Convert Q23n8 fixed to Q31n0 int32_t. More...

Q16n0 Q23n8_to_Q16n0 (Q23n8 a)
Convert Q23n8 fixed to Q16n0 uint16_t. More...

Q15n0 Q23n8_to_Q15n0 (Q23n8 a)
Convert Q23n8 fixed to Q15n0 signed int16_t. More...

Q7n8 Q23n8_to_Q7n8 (Q23n8 a)
Convert Q23n8 fixed to Q7n8 signed int16_t, losing most significant bits. More...

float Q23n8_to_float (Q23n8 a)
Convert fix to float. More...

Q0n8 Q24n8_to_Q0n8 (Q24n8 a)
Convert Q24n8 fixed to Q0n8 uint8_t. More...

Q16n16 Q24n8_to_Q16n0 (Q24n8 a)
Convert Q24n8 fixed to Q16n0 uint16_t. More...

Q32n0 Q24n8_to_Q32n0 (Q24n8 a)
Convert Q24n8 fixed to Q32n0 uint32_t. More...

Q16n16 Q24n8_to_Q16n16 (Q24n8 a)
Convert Q24n8 fixed to Q16n16 uint32_t. More...

float Q24n8_to_float (Q24n8 a)
Convert fix to float. More...

Q0n8 Q15n16_to_Q0n8 (Q15n16 a)
Convert Q15n16 fixed to Q0n8 uint8_t. More...

Q8n0 Q15n16_to_Q8n0 (Q15n16 a)
Convert Q15n16 fixed to Q8n0 uint8_t. More...

Q15n0 Q15n16_to_Q15n0 (Q15n16 a)
Convert Q15n16 fixed to Q15n0 signed int16_t. More...

Q7n8 Q15n16_to_Q7n8 (Q15n16 a)
Convert Q15n16 fixed to Q7n8 signed int16_t, keeping middle bits only. More...

Q8n8 Q15n16_to_Q8n8 (Q15n16 a)
Convert Q15n16 fixed to Q8n8 signed int16_t, keeping middle bits only. More...

Q23n8 Q15n16_to_Q23n8 (Q15n16 a)
Convert Q15n16 fixed to Q23n8 signed int32_t. More...

float Q15n16_to_float (Q15n16 a)
Convert fix to float. More...

Q0n8 Q16n16_to_Q0n8 (Q16n16 a)
Convert Q16n16 fixed to Q0n8 uint8_t. More...

Q8n8 Q16n16_to_Q8n8 (Q8n8 a)
Convert Q16n16 fixed to Q8n8 uint16_t. More...

Q16n0 Q16n16_to_Q16n0 (Q16n16 a)
Convert Q16n16 fixed to Q16n0 uint16_t. More...

Q24n8 Q16n16_to_Q24n8 (Q16n16 a)
Convert Q16n16 fixed to Q24n8 uint32_t. More...

float Q16n16_to_float (Q16n16 a)
Convert fix to float. More...


Midi
Midi note number to frequency conversions. More...

Midiノートナンバーの周波数への変換。

Functions
float mtof (float midival)
Converts midi note number to frequency. More...
      Midiノートナンバーを周波数に変換します。


Q16n16 Q16n16_mtof (Q16n16 midival_fractional)
Converts midi note number to frequency with speed and accuracy. More...
      Midiノートナンバーを素早く正確に周波数に変換します。

int mtof (uint8_t midi_note)
A good choice if you're using whole note values, want speed and simplicity, and accuracy isn't important. More...
      もし全音符を使っていて素早さとシンプルさが必要で、正確さを必要としていないなら良い選択です。

int mtof (int midi_note)
A good choice if you're using whole note values, want speed and simplicity, and accuracy isn't important. More...
      もし全音符を使っていて素早さとシンプルさが必要で、正確さを必要としていないなら良い選択です。

Random
Fast random number generator functions. More...
高速乱数生成機能。


Functions
unsigned long xorshift96 ()
Random number generator. More...
     乱数生成器です。

void randSeed (long seed)
Initialises Mozzi's (pseudo)random number generator xorshift96(), which is used in Mozzi's rand() function. More...
      Mozziのrand()関数で使用されるMozziの(疑似)乱数ジェネレータxorshift96()を初期化します。

void randSeed ()
Initialises Mozzi's (pseudo)random number generator xorshift96(), which is used in Mozzi's rand() function. More...
      Mozziのrand()関数で使用される(疑似)乱数生成器xorshift96()を初期化します。

void xorshiftSeed (long seed)
Initialises Mozzi's (pseudo)random number generator xorshift96() with a chosen seed number. More...
     選択したシード番号を使用して、Mozziの(疑似)乱数ジェネレーターxorshift96()を初期化します。


int8_t rand (int8_t minval, int8_t maxval)
Ranged random number generator, faster than Arduino's built-in random function, which is too slow for generating at audio rate with Mozzi. More...
      Arduinoの組み込み乱数関数よりも高速な遠隔乱数ジェネレーター。Mozziでオーディオレートで生成するには遅すぎます。
    
uint8_t rand (uint8_t minval, uint8_t maxval)
Ranged random number generator, faster than Arduino's built-in random function, which is too slow for generating at audio rate with Mozzi. More...
     Arduinoの組み込み乱数関数よりも高速な遠隔乱数ジェネレーター。Mozziでオーディオレートで生成するには遅すぎます。

int rand (int minval, int maxval)
Ranged random number generator, faster than Arduino's built-in random function, which is too slow for generating at audio rate with Mozzi. More...
     Arduinoの組み込み乱数関数よりも高速な遠隔乱数ジェネレーター。Mozziでオーディオレートで生成するには遅すぎます。

unsigned int rand (unsigned int minval, unsigned int maxval)
Ranged random number generator, faster than Arduino's built-in random function, which is too slow for generating at audio rate with Mozzi. More...
     Arduinoの組み込み乱数関数よりも高速な遠隔乱数ジェネレーター。Mozziでオーディオレートで生成するには遅すぎます。

int8_t rand (int8_t maxval)
Ranged random number generator, faster than Arduino's built-in random function, which is too slow for generating at audio rate with Mozzi. More...
     Arduinoの組み込み乱数関数よりも高速な遠隔乱数ジェネレーター。Mozziでオーディオレートで生成するには遅すぎます。
uint8_t rand (uint8_t maxval)
Ranged random number generator, faster than Arduino's built-in random function, which is too slow for generating at audio rate with Mozzi. More...
Arduinoの組み込み乱数関数よりも高速な遠隔乱数ジェネレーター。Mozziでオーディオレートで生成するには遅すぎます。


int rand (int maxval)
Ranged random number generator, faster than Arduino's built-in random function, which is too slow for generating at audio rate with Mozzi. More...
      Arduinoの組み込み乱数関数よりも高速な遠隔乱数ジェネレーター。Mozziでオーディオレートで生成するには遅すぎます。
unsigned int rand (unsigned int maxval)
Ranged random number generator, faster than Arduino's built-in random function, which is too slow for generating at audio rate with Mozzi. More...
     Arduinoの組み込み乱数関数よりも高速な遠隔乱数ジェネレーター。Mozziでオーディオレートで生成するには遅すぎます。
uint8_t randMidiNote ()
Generates a random number in the range for midi notes. More...
     Midiノートの乱数ジェネレーター

unsigned int randPrime (unsigned int n)
Generates a random prime number between 0 and the n-1th prime number. More...
      0からn番目の素数までのランダムな素数を生成します。
unsigned int randPrimeUpTo (unsigned int n)
Generates a random prime number between 0 and the given input number inclusive. More...
      0から指定された入力番号までのランダムな素数を生成します。

Class list


A simple ADSR envelope generator. More...

#include <ADSR.h>

Public Member Functions
ADSR ()
Constructor.
  
void update ()
Updates the internal controls of the ADSR. More...
ADSRの内部操作を更新する

unsigned char next ()
Advances one audio step along the ADSR and returns the level. More...
     ADSRのオーディオステップを進めて、レベルを返す。

void noteOn (bool reset=false)
Start the attack phase of the ADSR. More...
      Adsrのアタックを開始する。   

void noteOff ()
Start the release phase of the ADSR. More...
     Adsrのリリースを開始する。

void setAttackLevel (byte value)
Set the attack level of the ADSR. More...
     アタックレベルを設定する。


void setDecayLevel (byte value)
Set the decay level of the ADSR. More...
      ディケイレベルを設定する。

void setSustainLevel (byte value)
Set the sustain level of the ADSR. More...
サステインレベルを設定する。

void setReleaseLevel (byte value)
Set the release level of the ADSR. More...
リリースレベルを設定する。

void setIdleLevel (byte value)

void setADLevels (byte attack, byte decay)
Set the attack and decay levels of the ADSR. More...
アタックとリリースレベルを設定する。

void setLevels (byte attack, byte decay, byte sustain, byte release)
Set the attack, decay, sustain and release levels. More...
アタック、ディケイ、サステイン、リリースレベルを設定する。

void setAttackTime (unsigned int msec)
Set the attack time of the ADSR in milliseconds. More...
アタック時間をミリ秒で設定

void setDecayTime (unsigned int msec)
Set the decay time of the ADSR in milliseconds. More...
ディケイ時間をミリ秒で設定

void setSustainTime (unsigned int msec)
Set the sustain time of the ADSR in milliseconds. More...

void setReleaseTime (unsigned int msec)
Set the release time of the ADSR in milliseconds. More...
リリース時間をミリ秒で設定

void setIdleTime (unsigned int msec)

void setTimes (unsigned int attack_ms, unsigned int decay_ms, unsigned int sustain_ms, unsigned int release_ms)
Set the attack, decay and release times of the ADSR in milliseconds. More...
ミリ秒でアタック、ディケイ、リリースタイムを設定。

void setAttackUpdateSteps (unsigned int steps)
Set the attack time of the ADSR, expressed as the number of update steps (not ADSR::next() interpolation steps) in the attack phase. More...
ADSRのアタックタイムを設定します。これは、アタックフェーズの更新ステップ数(ADSR :: next()補間ステップではない)として表されます。


void setDecayUpdateSteps (unsigned int steps)
Set the decay time of the ADSR, expressed as the number of update steps (not ADSR::next() interpolation steps) in the decay phase. More...
ADSRのディケイタイムを設定します。これは、ディケイフェーズの更新ステップ数(ADSR :: next()補間ステップではない)として表されます。

void setSustainUpdateSteps (unsigned int steps)
Set the sustain time of the ADSR, expressed as the number of update steps (not ADSR::next() interpolation steps) in the sustain phase. More...
  ADSRのサステインタイムを設定します。これは、サステインフェーズの更新ステップ数(ADSR :: next()補間ステップではない)として表されます。

void setReleaseUpdateSteps (unsigned int steps)
Set the release time of the ADSR, expressed as the number of update steps (not ADSR::next() interpolation steps) in the release phase. More...
ADSRのリリースタイムを設定します。これは、リリースフェーズの更新ステップ数(ADSR :: next()補間ステップではない)として表されます。

void setIdleUpdateSteps (unsigned int steps)

void setAllUpdateSteps (unsigned int attack_steps, unsigned int decay_steps, unsigned int sustain_steps, unsigned int release_steps)
Set the attack, decay and release times of the ADSR, expressed in update steps (not ADSR::next() interpolation steps). More...
ADSRのアタック、ディケイ、リリース時間を、更新ステップ(ADSR :: next()補間ステップではない)で表して設定します。

bool playing ()
Tells if the envelope is currently playing. More...
      エンベロープが演奏中か知らせます。

AudioDelay< NUM_BUFFER_SAMPLES, T > Class Template Reference
Audio delay line for comb filter, flange, chorus and short echo effects. More...
     コムフィルター、フランジャー、コーラス、ショートエコーのオーディオディケイライン。

#include <AudioDelay.h>

Public Member Functions
AudioDelay ()
Constructor.

AudioDelay (unsigned int delaytime_cells)
Constructor. More...

T next (T in_value, unsigned int delaytime_cells)
Input a value to the delay and retrieve the signal in the delay line at the position delaytime_cells. More...

数値をディレイに入力し、ディレイタイムセルの位置のディレイラインの信号を取得します。

T next (T in_value)
Input a value to the delay and retrieve the signal in the delay line at the position delaytime_cells. More...
数値をディレイに入力し、ディレイタイムセルの位置のディレイラインの信号を取得します。

void set (unsigned int delaytime_cells)
Set the delay time, measured in cells. More...
セルで測定されたディレイタイムを設定します。


T read (unsigned int delaytime_cells)
Retrieve the signal in the delay line at the position delaytime_cells. More...
      ディレイタイムセルの位置のディレイライン信号を取得します。

AudioDelayFeedback< NUM_BUFFER_SAMPLES, INTERP_TYPE > Class Template Reference
Audio delay line with feedback for comb filter, flange, chorus and short echo effects. More...
コムフィルター、フランジャー、コーラス、ショートエコーのフィードバック込みのディレイライン。

#include <AudioDelayFeedback.h>

Public Member Functions
AudioDelayFeedback ()
Constructor.

AudioDelayFeedback (uint16_t delaytime_cells)
Constructor. More...

AudioDelayFeedback (uint16_t delaytime_cells, int8_t feedback_level)
Constructor. More...

int16_t next (int8_t input)
Input a value to the delay and retrieve the signal in the delay line at the position delaytime_cells. More...
ディレイラインに値を入力しディレイタイムセル一のディレイライン信号を取得します。

int16_t next (int8_t input, uint16_t delaytime_cells)
Input a value to the delay, retrieve the signal in the delay line at the position delaytime_cells, and add feedback from the output to the input. More...
ディレイラインに値を入力しディレイタイムセル一のディレイライン信号を取得し、出力からの信号を入力にフィードバックとして加えます。

int16_t next (int8_t input, Q16n16 delaytime_cells)
Input a value to the delay, retrieve the signal in the delay line at the interpolated fractional position delaytime_cells, and add feedback from the output to the input. More...
遅延に値を入力し、補間された小数位置delaytime_cellsで遅延ラインの信号を取得し、出力から入力にフィードバックを追加します。

void write (int8_t input)
Input a value to the delay but don't change the delay time or retrieve the output signal. More...
ディレイに値を入力しますがディレイタイムを変更したり、出力信号を取得したりしません。

void writeFeedback (int8_t input)
Input a value to the delay but don't advance the write position, change the delay time or retrieve the output signal. More...
    ディレイの値を入力しますが書き込み位置をすすめたり、ディレイタイムを変更したり、出力信号を取得したりしません。

void write (int8_t input, uint16_t offset)
Input a value to the delay at an offset from the current write position. More...
現在の書き込み位置からオフセットしてディレイの値を入力します。


int16_t read (Q16n16 delaytime_cells)
Retrieve the signal in the delay line at the interpolated fractional position delaytime_cells. More...
補間された小数位置delaytime_cellsで遅延ラインの信号を取得します。

int16_t read ()
Retrieve the signal in the delay line at the current stored delaytime_cells. More...
現在収められたディレイタイムセルでのディレイライン信号を取得します。

void setDelayTimeCells (uint16_t delaytime_cells)
Set delay time expressed in samples. More...
サンプルで表現されたディレイタイムを設定します。

void setDelayTimeCells (Q16n16 delaytime_cells)
Set delay time expressed in samples, fractional Q16n16 for an interpolating delay. More...
サンプルで表される遅延時間を設定します。補間遅延の場合はQ16n16の小数部です。

void setDelayTimeCells (float delaytime_cells)
Set delay time expressed in samples, fractional float for an interpolating delay. More...

void setFeedbackLevel (int8_t feedback_level)
Set the feedback gain. More...
フィードバックゲインを設定します。

AutoMap Class Reference
Automatically map an input value to an output range without knowing the precise range of inputs beforehand. More...
     前もって入力範囲を知ることなしに入力値から出力範囲を自動でマップします。
#include <AutoMap.h>

Public Member Functions
AutoMap (int min_expected, int max_expected, int map_to_min, int map_to_max)
Constructor. More...

int next (int n)
Process the next value and return it mapped to the range which was set in the constructor. More...
次の値を処理し、コンストラクターで設定された範囲にマップされた値を返します。

int operator() (int n)
Process the next value and return it mapped to the range which was set in the constructor. More...
次の値を処理し、コンストラクターで設定された範囲にマップされた値を返します。

int getMin ()
Returns the current minimum. More...
現在の最小値を返します。

int getMax ()
Returns the current maximum. More...
現在の最大値を返します。

int getRange ()
Returns the current range. More...
現在の範囲を返します。


AutoRange< T > Class Template Reference
Keeps a running calculation of the range of the input values it receives. More...
受け取った入力値の範囲を計算し続けます。

#include <AutoRange.h>

Public Member Functions
AutoRange (T min_expected, T max_expected)
Constructor. More...

void next (T n)
Updates the current range. More...
現在の範囲を更新します。

T getMin ()
Returns the current minimum. More...
現在の最小値を返します。

T getMax ()
Returns the current maximum. More...
現在の最大値を返します。
T getRange ()
Returns the current range. More...
現在の範囲を返します。

CapPoll< SENSOR_PIN, SEND_PIN > Class Template Reference

A class for reading voltage on a digital pin, derived from http://arduino.cc/en/Tutorial/RCtime. More...

 デジタルピンの電圧を読むクラスです。


#include <CapPoll.h>

Public Member Functions
CapPoll ()
Constructor.

unsigned int next ()
Checks whether the capacitor has charged, and returns how long it took for the most recent charge. More...
コンデンサが充電されているかどうかを確認し、最新の充電にかかった時間を返します。

CircularBuffer< ITEM_TYPE > Class Template Reference
Circular buffer object. More...

#include <CircularBuffer.h>

Public Member Functions
CircularBuffer ()
Constructor.
bool isFull ()
bool isEmpty ()
void write (ITEM_TYPE in)
ITEM_TYPE read ()
unsigned long count ()

ControlDelay< NUM_BUFFER_SAMPLES, T > Class Template Reference
Control-rate delay line for delaying control signals. More...
コントロール信号を送らせるためのディレイラインです。

#include <ControlDelay.h>

Public Member Functions
T next (T in_value, unsigned int delaytime_cells)
Input a value to the delay and retrieve the signal in the delay line at the position delaytime_cells. More...
      値をディレイに入力しポジションディレイラインセルのディレイライン信号を取得します。

T next (T in_value)
Input a value to the delay and retrieve the signal in the delay line at the position delaytime_cells. More...
 値をディレイに入力しポジションディレイラインセルのディレイライン信号を取得します。

void set (unsigned int delaytime_cells)
Set the delay time, measured in cells. More...
セルによって計測されたディレイタイムを設定します。

T read (unsigned int delaytime_cells)
Retrieve the signal in the delay line at the position delaytime_cells. More...
ポジションディレイラインセルのディレイライン信号を取得します。

DCfilter Class Reference

A DC-blocking filter useful for highlighting changes in control signals. More...
制御信号の変化を強調するのに役立つDCブロッキングフィルター。


#include <DCfilter.h>

Public Member Functions
DCfilter (float pole)

Instantiate a DC-blocking filter. More...

int next (int x)

Filter the incoming value and return the result. More...
着信値をフィルタリングし、結果を返します。


Ead Class Reference
Exponential attack decay envelope. More...
指数関数的なエンベロープ。

#include <Ead.h>

Public Member Functions
Ead (unsigned int update_rate)
Constructor. More...

void setAttack (unsigned int attack_ms)
Set the attack time in milliseconds. More...

ミリ秒でアタックタイムを設定

void setDecay (unsigned int decay_ms)
Set the decay time in milliseconds. More...
ミリ秒でディケイタイムを設定


void set (unsigned int attack_ms, unsigned int decay_ms)
Set attack and decay times in milliseconds. More...
ミリ秒でアタックタイムとディケイタイムを設定。


void start ()
Start the envelope from the beginning. More...
      初めからエンベロープをスタートする。

void start (unsigned int attack_ms, unsigned int decay_ms)
Set attack and decay times in milliseconds, and start the envelope from the beginning. More...
ミリ秒でアタック、ディケイタイムを設定し、最初からエンベロープを開始する。

uint8_t next ()
Calculate and return the next envelope value, in the range -128 to 127. More...
-128から127の範囲で次のエンベロープの値を計算して返す。


EventDelay Class Reference
A non-blocking replacement for Arduino's delay() function. More...
Arduinoのdelay()関数のノンブロッキング置換。


#include <EventDelay.h>

Public Member Functions
EventDelay (unsigned int delay_milliseconds=0)
Constructor. More...


void set (unsigned int delay_milliseconds)
Set the delay time. More...
ディレイタイムをセットする。

void start ()
Start the delay. More...
ディレイをスタートする

void start (unsigned int delay_milliseconds)
Set the delay time and start the delay. More...
ディレイタイムをセットしディレイをスタートする。


bool ready ()
Call this in updateControl() or updateAudio() to check if the delay time is up. More...
in updateControl() や updateAudio()においてディレイタイムが経過したかどうかチェックするために呼び出す。


IntMap Class Reference
A faster version of Arduino's map() function. More...

#include <IntMap.h>

Public Member Functions
IntMap (int in_min, int in_max, int out_min, int out_max)
Constructor. More...

int operator() (int n) const
Process the next input value. More...

Line< T > Class Template Reference
For linear changes with a minimum of calculation at each step. More...
各ステップでの計算を最小限に抑えた線形変化の場合に使う。

#include <Line.h>

Public Member Functions
Line ()
Constructor. More...

T next ()
Increments one step along the line. More...
線に沿って1ステップずつ増加します。

void set (T value)
Set the current value of the line. More...
ラインの現在の値を設定する。


void set (T targetvalue, T num_steps)
Given a target value and the number of steps to take on the way, this calculates the step size needed to get there from the current value. More...
目標値と途中で実行するステップ数が与えられると、これは現在の値からそこに到達するために必要なステップサイズを計算します。

void set (T startvalue, T targetvalue, T num_steps)
Given a new starting value, target value and the number of steps to take on the way, this sets the step size needed to get there. More...

最初の値と目標の値、ステップ数が与えられると、そこに到達するステップサイズを計算します。

Line< unsigned char > Class Template Reference
Public Member Functions
Line ()
Constructor. More...

unsigned char next ()
Increments one step along the line. More...
ラインに沿ってステップを増大させます。

void set (unsigned char value)
Set the current value of the line. More...
現在の値をラインに設定します。

void set (unsigned char targetvalue, unsigned char num_steps)
Given a target value and the number of steps to take on the way, this calculates the step size needed to get there from the current value. More...
目標までの値とステップ数が与えられたら、現在の値から目標までのステップサイズを計算します。
void set (unsigned char startvalue, unsigned char targetvalue, unsigned char num_steps)
Given a new starting value, target value and the number of steps to take on the way, this sets the step size needed to get there. More...
新しい開始値と目標値、ステップ数が与えられたら、目標までのステップサイズを設定します。


Line< unsigned int > Class Template Reference
Public Member Functions
Line ()
Constructor. More...

unsigned int next ()
Increments one step along the line. More...
     ラインに沿って1ステップ増加させる。
void set (unsigned int value)
Set the current value of the line. More...
      現在のラインの値を設定する。

void set (unsigned int targetvalue, unsigned int num_steps)
Given a target value and the number of steps to take on the way, this calculates the step size needed to get there from the current value. More...
目標の値と目標までのステップ数が与えられたら現在の値から到達するまでに必要なステップサイズを計算する。      

void set (unsigned int startvalue, unsigned int targetvalue, unsigned int num_steps)
Given a new starting value, target value and the number of steps to take on the way, this sets the step size needed to get there. More...
      目標の値と目標までのステップ数が与えられたら現在の値から到達するまでに必要なステップサイズを設定する。


Line< unsigned long > Class Template Reference
Public Member Functions
Line ()
Constructor. More...

unsigned long next ()
Increments one step along the line. More...
ラインに沿って1ステップ増やす。
void set (unsigned long value)
Set the current value of the line. More...
現在のラインの値を設定する。


void set (unsigned long targetvalue, unsigned long num_steps)
Given a target value and the number of steps to take on the way, this calculates the step size needed to get there from the current value. More...
目標の値と目標までのステップ数が与えられたら現在の値から到達するまでに必要なステップサイズを計算する。
void set (unsigned long startvalue, unsigned long targetvalue, unsigned long num_steps)
Given a new starting value, target value and the number of steps to take on the way, this sets the step size needed to get there. More...
目標の値と目標までのステップ数が与えられたら現在の値から到達するまでに必要なステップサイズを設定する。

LowPassFilter Class Reference
A resonant low pass filter for audio signals. More...
オーディオ信号用のレゾナントローパスフィルター。

#include <LowPassFilter.h>

Public Member Functions
LowPassFilter ()
Constructor.

void setCutoffFreq (uint8_t cutoff)
Depreciated. More...

void setResonance (uint8_t resonance)
Depreciated. More...

void setCutoffFreqAndResonance (uint8_t cutoff, uint8_t resonance)

Set the cut off frequency and resonance. More...
カットオフ周波数とレゾナンスを設定する。
int next (int in)
Calculate the next sample, given an input signal. More...
入力信号を指定して、次のサンプルを計算します。

Metronome Class Reference
A metronome class which is like an EventDelay which retriggers itself when the delay time is up, to produce a repeating beat. More...
繰り返しのビートなどを作るためディレイタイムが経過したら自身を再発信するイベントディレイのようなクラス。

#include <Metronome.h>

Public Member Functions
Metronome (unsigned int delay_milliseconds=0)
Constructor. More...

void start ()
Start the metronome. More...
メトロノームを開始する。

void start (unsigned int delay_milliseconds)
Set the time between beats and start the metronome. More...
ビートとメトロノーム開始の間隔を設定する。

void setBPM (float bpm)
Set the beats per minute. More...
BPMを設定する。

bool ready ()
Call this in updateControl() or updateAudio() to check if it is time for a beat. More...
  これをupdateControl()またはupdateAudio()で呼び出して、ビートの時間かどうかを確認します。

void stop ()

void set (unsigned int delay_milliseconds)
Set the delay time. More...
ディレイタイムを設定します。

Protected Attributes
unsigned long deadline

unsigned long ticks


MultiLine< CONTROL_UPDATE_RATE, LERP_RATE > Class Template Reference
A simple MultiLine envelope generator. More...
 シンプルなマルチラインエンベロープ生成器

#include <MultiLine.h>

Public Member Functions
MultiLine ()
Constructor.


void update ()
Updates the internal controls of the MultiLine. More...
マルチラインの内部コントロールを更新する。

Q15n16 next ()
Advances one step along the MultiLine and returns the level. More...
マルチラインに沿って1ステップ進め、値を返す。


void start ()
Start the target1 phase of the MultiLine. More...
ターゲット1 フェーズを開始する。


void stop ()
Start the target4 phase of the MultiLine. More...
ターゲット4フェーズを開始する。

void setTarget1Level (Q15n16 value)
Set the target1 level of the MultiLine. More...
ターゲット1の値を設定する。


void setTarget2Level (Q15n16 value)
Set the target2 level of the MultiLine. More...
ターゲット2の値を設定

void setTarget3Level (Q15n16 value)
Set the target3 level of the MultiLine. More...
ターゲット3の値を設定

void setTarget4Level (Q15n16 value)
Set the target4 level of the MultiLine. More...
ターゲット4の値を設定

void setIdleLevel (Q15n16 value)

void setLevels (Q15n16 target1, Q15n16 target2, Q15n16 target3, Q15n16 target4)
Set the target1, target2, target3 and target4 levels. More...
ターゲット1,2,3,4の値を設定

void setTarget1Time (unsigned int msec)
Set the target1 time of the MultiLine in milliseconds. More...
ターゲット1のタイムをミリ秒で設定

void setTarget2Time (unsigned int msec)
Set the target2 time of the MultiLine in milliseconds. More...
ターゲット2のタイムをミリ秒で設定

void setTarget3Time (unsigned int msec)
Set the target3 time of the MultiLine in milliseconds. More...
ターゲット3のタイムをミリ秒で設定

void setTarget4Time (unsigned int msec)
Set the target4 time of the MultiLine in milliseconds. More...
ターゲット4のタイムをミリ秒で設定

void setIdleTime (unsigned int msec)

void setTimes (unsigned int target1_ms, unsigned int target2_ms, unsigned int target3_ms, unsigned int target4_ms)
Set the target1, target2 and target4 times of the MultiLine in milliseconds. More...
ターゲット1、2、3、4のタイムをミリ秒で設定


void setTarget1UpdateSteps (unsigned int steps)
Set the target1 time of the MultiLine, expressed as the number of update steps (not MultiLine::next() interpolation steps) in the target1 phase. More...
multiLineのtarget1時間を設定します。これは、target1フェーズの更新ステップ数(MultiLine :: next()補間ステップではない)として表されます。

void setTarget2UpdateSteps (unsigned int steps)
Set the target2 time of the MultiLine, expressed as the number of update steps (not MultiLine::next() interpolation steps) in the target2 phase. More...
multiLineのtarget1時間を設定します。これは、target2フェーズの更新ステップ数(MultiLine :: next()補間ステップではない)として表されます。

void setTarget3UpdateSteps (unsigned int steps)
Set the target3 time of the MultiLine, expressed as the number of update steps (not MultiLine::next() interpolation steps) in the target3 phase. More...
multiLineのtarget1時間を設定します。これは、target3フェーズの更新ステップ数(MultiLine :: next()補間ステップではない)として表されます。

void setTarget4UpdateSteps (unsigned int steps)
Set the target4 time of the MultiLine, expressed as the number of update steps (not MultiLine::next() interpolation steps) in the target4 phase. More...
multiLineのtarget1時間を設定します。これは、target4フェーズの更新ステップ数(MultiLine :: next()補間ステップではない)として表されます。

void setIdleUpdateSteps (unsigned int steps)

void setAllUpdateSteps (unsigned int target1_steps, unsigned int target2_steps, unsigned int target3_steps, unsigned int target4_steps)
Set the target1, target2 and target4 times of the MultiLine, expressed in update steps (not MultiLine::next() interpolation steps). More...
更新ステップ(MultiLine :: next()補間ステップではない)で表される、MultiLineのtarget1、target2、およびtarget4回を設定します。


bool playing ()
Tells if the envelope is currently playing. More...
エンベロープが動作中かどうか伝えます。

MultiLine ()
Constructor.

void update ()
Updates the internal controls of the MultiLine. More...
内部のコントロールを更新します。
Q15n16 next ()
Advances one step along the MultiLine and returns the level. More...
マルチラインに沿って1ステップ進め値を返します。

void start ()
Start the target1 phase of the MultiLine. More...
ターゲット1フェーズを開始します。

void stop ()
Jump to to the final phase in the sequence.
シーケンスの最終フェーズに飛びます。

void setTargetLevel (uint8_t phase_num, Q15n16 value)
Set the target level of one of the phases. More...
フェーズの目標レベルを設定します。

void setTargetTime (uint8_t phase_num, unsigned int msec)
Set the time taken to reach the target level of a phase, in milliseconds. More...
フェーズの目標レベルに到達するのにかかる時間をミリ秒単位で設定します。

void setTargetUpdateSteps (uint8_t phase_num, unsigned int steps)
Set the target1 time of the MultiLine, expressed as the number of update steps (not MultiLine::next() interpolation steps) in the target1 phase. More...
multiLineのtarget1時間を設定します。これは、target1フェーズの更新ステップ数(MultiLine :: next()補間ステップではない)として表されます。

bool playing ()
Tells if the MultiLine is currently playing. More...
マルチラインが動作中かどうか伝えます。

Oscil< NUM_TABLE_CELLS, UPDATE_RATE > Class Template Reference

Oscil plays a wavetable, cycling through the table to generate an audio or control signal. More...
     Oscilはウェーブテーブルを再生し、テーブルを循環してオーディオまたは制御信号を生成します。

#include <Oscil.h>

Public Member Functions
Oscil (const int8_t *TABLE_NAME)
Constructor. More...

Oscil ()
Constructor. More...

int8_t next ()
Updates the phase according to the current frequency and returns the sample at the new phase position. More...
現在の周波数に沿ってフェーズを更新し新しいフェーズ位置のサンプルを返します。

void setTable (const int8_t *TABLE_NAME)
Change the sound table which will be played by the Oscil. More...

void setPhase (unsigned int phase)
Set the phase of the Oscil. More...
Oscilのフェーズを設定します。

void setPhaseFractional (unsigned long phase)
Set the phase of the Oscil. More...
Oscilのフェーズを設定します。

unsigned long getPhaseFractional ()
Get the phase of the Oscil in fractional format. More...
分数形式でOscilのフェーズを取得します。

int8_t phMod (Q15n16 phmod_proportion)
Returns the next sample given a phase modulation value. More...
指定された位相変調値の次のサンプルを返します。


void setFreq (int frequency)
Set the oscillator frequency with an unsigned int. More...
符号なしのintで周波数を設定します。

void setFreq (float frequency)
Set the oscillator frequency with a float. More...
Floatで周波数を設定します。

void setFreq_Q24n8 (Q24n8 frequency)
Set the frequency using Q24n8 fixed-point number format. More...
Q24n8 固定小数点形式を使い周波数を設定します。

void setFreq_Q16n16 (Q16n16 frequency)
Set the frequency using Q16n16 fixed-point number format. More...
Q16n16固定小数点形式を使い周波数を設定します。

int8_t atIndex (unsigned int index)
Returns the sample at the given table index. More...
指定されたテーブルインデックスのサンプルを返します。


unsigned long phaseIncFromFreq (int frequency)
phaseIncFromFreq() and setPhaseInc() are for saving processor time when sliding between frequencies. More...
phaseIncFromFreq()およびsetPhaseInc()は、周波数間をスライドするときにプロセッサ時間を節約するためのものです。


void setPhaseInc (unsigned long phaseinc_fractional)
Set a specific phase increment. More...
特定のフェーズ増加を設定します。

OverSample< T, RESOLUTION_INCREASE_BITS > Class Template Reference
Enables the resolution of analog inputs to be increased by oversampling and decimation. More...
オーバーサンプリングとデシメーションによってアナログ入力の解像度を上げることができます。
#include <OverSample.h>

Public Member Functions
T next (T input)
Oversample and decimate the input to increase resolution by RESOLUTION_INCREASE_BITS;. More...
RESOLUTION_INCREASE_BITS;によって解像度を上げるために、入力をオーバーサンプリングしてデシメートします。
Protected Member Functions
T add (T input)


PDResonant Class Reference
PDResonant is a simple midi instrument using Phase distortion used to simulate resonant filter, based on https://en.wikipedia.org/wiki/Phase_distortion_synthesis. More...
PDResonantは、https://en.wikipedia.org/wiki/Phase_Constraintion_synthesisに基づいて、レゾナントフィルターのシミュレーションに使用されるフェーズディストーションを使用するシンプルなMIDI楽器です。
#include <PDResonant.h>

Public Member Functions
PDResonant ()
Constructor.

void noteOn (byte channel, byte pitch, byte velocity)
Play a note in response to midi input. More...
Midi入力に反応してノートを演奏します。

void noteOff (byte channel, byte pitch, byte velocity)
Stop a note in response to midi input. More...
Midi入力に反応してノートを止めます
void setPDEnv (int attack, int decay)
Set the resonant filter sweep parameters. More...
レゾナントフィルターのスイープパラメーターを設定します。
void update ()
Update the filter sweep. More...
フィルタースイープを更新します。
int next ()
Produce the audio output. More...
オーディオ出力を生成します。


Phasor< UPDATE_RATE > Class Template Reference
Phasor repeatedly generates a high resolution ramp at a variable frequency. More...
  フェーザは、可変周波数で高解像度ランプを繰り返し生成します。 
#include <Phasor.h>

Public Member Functions
Phasor ()
Constructor. More...

uint32_t next ()
Increments one step along the phase. More...
フェーズに沿って1ステップ進めます。

void set (uint32_t value)
Set the current value of the phasor. More...
ふぇーざーの現在の値を設定します。

void setFreq (int frequency)
Set the Phasor frequency with an unsigned int. More...
符号なしのintでフェーザの周波数を設定します。

void setFreq (float frequency)
Set the Phasor frequency with a float. More...
Floatでフェイザーの周波数を設定します。

uint32_t phaseIncFromFreq (int frequency)
phaseIncFromFreq() and setPhaseInc() are for saving processor time when sliding between frequencies. More...
phaseIncFromFreq()およびsetPhaseInc()は、周波数間をスライドするときにプロセッサ時間を節約するためのものです。

void setPhaseInc (uint32_t stepsize)
Set a specific phase increment. More...
特定のフェイズのインクリメントを設定します。

Portamento< CONTROL_UPDATE_RATE > Class Template Reference
A simple portamento (pitch slide from one note to the next) effect, useful for note-based applications. More...
      シンプルなポルタメント(あるノートから次のノートへのピッチスライド)エフェクト。ノートベースのアプリケーションに役立ちます。

#include <Portamento.h>

Public Member Functions
Portamento ()
Constructor.

void setTime (unsigned int milliseconds)
Set how long it will take to slide from note to note, in milliseconds. More...
ノート間の移動にどのくらい時間がかかるかをミリ秒で設定します。

void start (uint8_t note)
Call this at note-on, it initialises the portamento. More...
これをノートオンで呼び出すと、ポルタメントが初期化されます。

void start (Q16n16 note)
Call this at note-on, it initialises the portamento. More...
これをノートオンで呼び出すと、ポルタメントが初期化されます。

Q16n16 next ()
Use this in updateControl() to provide a frequency to the oscillator it's controlling. More...
これをupdateControl()で使用して、制御しているオシレーターに周波数を提供します。

RCpoll< SENSOR_PIN > Class Template Reference

A class for reading voltage on a digital pin, derived from http://arduino.cc/en/Tutorial/RCtime. More...
http://arduino.cc/en/Tutorial/RCtimeから派生した、デジタルピンの電圧を読み取るためのクラス。
#include <RCpoll.h>

Public Member Functions
RCpoll ()
Constructor.

unsigned int next ()
Checks whether the capacitor has charged, and returns how long it took for the most recent charge. More...
キャパシターが充電されたかチェックし、最新の充電にどのくらい時間がかかったか返します。 


ReverbTank Class Reference

A reverb which sounds like the inside of a tin can. More...
ブリキ缶の内側のように聞こえるリバーブ。

#include <ReverbTank.h>

Public Member Functions
ReverbTank (int8_t early_reflection1=37, int8_t early_reflection2=77, int8_t early_reflection3=127, int8_t loop1_delay=117, uint8_t loop2_delay=255, int8_t feedback_level=85)
Constructor. More...

int next (int input)
Process the next audio sample and return the reverbed signal. More...
次のオーディオサンプルを処理し、リバーブ信号を返します。

void setEarlyReflections (int8_t early_reflection1, int8_t early_reflection2, int8_t early_reflection3)
Set the early reflection times in terms of delay cells. More...
初期反射時間を設定します。

void setLoopDelays (int8_t loop1_delay, uint8_t loop2_delay)
Set the loop delay times in terms of delay cells. More...
ループディレイタイムを設定します。

void setFeebackLevel (int8_t feedback_level)
Set the feedback level for the recirculating delays. More...
フィードバックレベルを設定します。


RollingAverage< T, WINDOW_LENGTH > Class Template Reference
Calculates a running average over a specified number of the most recent readings. More...
指定された数の最新の読み取り値の移動平均を計算します。

#include <RollingAverage.h>

Public Member Functions
RollingAverage ()
Constructor. More...


T next (T input)
Give the average of the last WINDOW_LENGTH. More...
最後のWINDOW_LENGTHの平均を与えます。


Protected Member Functions
T add (T input)

RollingAverage< T, WINDOW_LENGTH > Class Template Reference
Calculates a running average over a specified number of the most recent readings. More...
  クラステンプレートリファレンス
指定された数の最新の読み取り値の移動平均を計算します。

#include <RollingAverage.h>

Public Member Functions
RollingAverage ()
Constructor. More...

T next (T input)
Give the average of the last WINDOW_LENGTH. More...
WINDOW_LENGTHの最後の平均を与えます。
Protected Member Functions
T add (T input)

RollingStat< T, WINDOW_LENGTH > Class Template Reference
Calculates an approximation of the variance and standard deviation for a window of recent inputs. More...
最近の入力のウィンドウの分散と標準偏差の近似値を計算します。

#include <RollingStat.h>

Public Member Functions
RollingStat ()
Constructor.

void update (T x)
Update the mean and variance given a new input value. More...
新しい入力値を指定して、平均と分散を更新します。

void update (int8_t x)
Update the mean and variance given a new input value. More...
新しい入力値を指定して、平均と分散を更新します。

T getMean () const
Return the mean of the last WINDOW_LENGTH number of inputs. More...
最後のWINDOW_LENGTHの入力数の平均を返します。

T getVariance () const
Return the approximate variance of the last WINDOW_LENGTH number of inputs. More...
最後のWINDOW_LENGTH入力数のおおよその分散を返します。

T getStandardDeviation () const
Return the approximate standard deviation of the last WINDOW_LENGTH number of inputs. More...
最後のWINDOW_LENGTH入力数のおおよその標準偏差を返します。


RollingStat< T, WINDOW_LENGTH > Class Template Reference
Calculates an approximation of the variance and standard deviation for a window of recent inputs. More...
最近の入力のウィンドウの分散と標準偏差の近似値を計算します。
#include <RollingStat.h>

Public Member Functions
RollingStat ()
Constructor.

void update (T x)
Update the mean and variance given a new input value. More...
新しい入力値が与えられたら平均と分散を更新します。
void update (int8_t x)
Update the mean and variance given a new input value. More...
新しい入力値が与えられたら平均と分散を更新します。
T getMean () const
Return the mean of the last WINDOW_LENGTH number of inputs. More...
WINDOW_LENGTHの最後の入力値の平均を返します
T getVariance () const
Return the approximate variance of the last WINDOW_LENGTH number of inputs. More...
WINDOW_LENGTHの最後の入力値の分散の近似値を返します
T getStandardDeviation () const
Return the approximate standard deviation of the last WINDOW_LENGTH number of inputs. More...
WINDOW_LENGTHの最後の入力値の標準偏差の近似値を返します


Sample< NUM_TABLE_CELLS, UPDATE_RATE, INTERP > Class Template Reference
Sample is like Oscil, it plays a wavetable. More...
SampleはOscilに似ています。Sampleはwavetableを再生します。
#include <Sample.h>

Public Member Functions
Sample (const int8_t *TABLE_NAME)
Constructor. More...

Sample ()
Constructor. More...

void setTable (const int8_t *TABLE_NAME)
Change the sound table which will be played by the Sample. More...
Sampleによって再生されるサウンドテーブルを変更します

void setStart (unsigned int startpos)
Sets the starting position in samples. More...
Sampleの初期位置を設定します。

void start ()
Resets the phase (the playhead) to the start position, which will be 0 unless set to another value with setStart();.
フェーズ(再生ヘッド)を開始位置にリセットします。開始位置は、setStart();で別の値に設定されない限り0になります。

void start (unsigned int startpos)
Sets a new start position plays the sample from that position. More...
新しい再生位置を設定します。

void setEnd (unsigned int end)
Sets the end position in samples from the beginning of the sound. More...
サウンドの開始位置からの終了位置を設定します。

void rangeWholeSample ()
Sets the start and end points to include the range of the whole sound table.
サウンドテーブル全体の範囲を含むように開始点と終了点を設定します。

void setLoopingOn ()
Turns looping on.
ループをオンにします。

void setLoopingOff ()
Turns looping off.
ループをオフにします

int8_t next ()

Returns the sample at the current phase position, or 0 if looping is off and the phase overshoots the end of the sample. More...
現在のフェーズ位置を返します。 ループがオフでかつフェーズがサンプル終端を超過している場合には0を返します。

boolean isPlaying ()
Checks if the sample is playing by seeing if the phase is within the limits of its end position. More...
フェーズが終了位置の制限内にあるかどうかを確認して、サンプルが再生されているかどうかを確認します。

void setFreq (int frequency)
Set the oscillator frequency with an unsigned int. More...
符号なしのintでオシレーター周波数を設定します

void setFreq (float frequency)
Set the sample frequency with a float. More...
Floatでサンプル周波数を設定します

void setFreq_Q24n8 (Q24n8 frequency)
Set the frequency using Q24n8 fixed-point number format. More...
Q24n8固定点数方式で周波数を設定します。

int8_t atIndex (unsigned int index)
Returns the sample at the given table index. More...
与えられたテーブルインデックスでサンプルを返します。

unsigned long phaseIncFromFreq (unsigned int frequency)
phaseIncFromFreq() and setPhaseInc() are for saving processor time when sliding between frequencies. More...
phaseIncFromFreq()およびsetPhaseInc()は、周波数間をスライドするときにプロセッサ時間を節約するためのものです。


void setPhaseInc (unsigned long phaseinc_fractional)
Set a specific phase increment. More...
特定のフェーズインクリメントを設定します。


SampleHuffman Class Reference
A sample player for samples encoded with Huffman compression. More...
ハフマン圧縮でエンコードされたサンプル用のサンプルプレーヤー。

#include <SampleHuffman.h>

Public Member Functions
SampleHuffman (uint8_t const *SOUNDDATA, int16_t const *HUFFMAN_DATA, uint32_t const SOUNDDATA_BITS)
Constructor. More...

int16_t next ()
Update and return the next audio sample. More...
次のオーディオサンプルを更新し返します

void setLoopingOn ()
Turns looping on, with the whole sample length as the loop range.
全体のサンプル長さをループ範囲にしてループをオンにします。

void setLoopingOff ()
Turns looping off.
ループをオフにします。

void start ()
Sets the playhead to the beginning of the sample.
再生ヘッドをサンプルの先頭に設定します。


Smooth< T > Class Template Reference
A simple infinite impulse response low pass filter for smoothing control or audio signals. More...
制御またはオーディオ信号を平滑化するための単純な無限インパルス応答ローパスフィルター。

#include <Smooth.h>

Public Member Functions
Smooth (float smoothness)
Constructor. More...

Smooth ()
Constructor. More...

T next (T in)
Filters the input and returns the filtered value. More...
入力にフィルターをかけフィルターをかけた値を返す

T operator() (T n)
Filters the input and returns the filtered value. More...
入力にフィルターをかけフィルターをかけた値を返す


void setSmoothness (float smoothness)
Sets how much smoothing the filter will apply to its input. More...
フィルタが入力に適用するスムージングの量を設定します。

Stack< T, NUM_ITEMS > Class Template Reference
A simple stack, used internally for keeping track of analog input channels as they are read. More...
アナログ入力チャネルが読み取られるときにそれらを追跡するために内部的に使用される単純なスタック。

#include <Stack.h>

Public Member Functions
Stack ()
Constructor.

void push (T item)
Put an item on the stack. More...
アイテムをスタック上に置く

T pop ()
Get the item on top of the stack. More...
スタック上のアイテムを取得する。


StateVariable< FILTER_TYPE > Class Template Reference
A State Variable filter which offers 12db resonant low, high, bandpass and notch modes. More...
12dbの共振低、高、バンドパス、およびノッチモードを提供する状態変数フィルター。

#include <StateVariable.h>

Public Member Functions
StateVariable ()
Constructor.

void setResonance (Q0n8 resonance)
Set how resonant the filter will be. More...
フィルタのレゾナンスを設定します。

void setCentreFreq (unsigned int centre_freq)
Set the centre or corner frequency of the filter. More...
フィルタの中心周波数またはコーナー周波数を設定します。

int next (int input)
Calculate the next sample, given an input signal. More...
入力信号が与えられたら次のサンプルを計算します。


WavePacket< ALGORITHM > Class Template Reference

Wavepacket synthesis, with two overlapping streams of wave packets. More...
波束の2つの重なり合うストリームを使用した波束合成。
#include <WavePacket.h>

Public Member Functions
WavePacket ()
Constructor.

void set (int fundamental, int bandwidth, int centrefreq)
Set all the parameters for the synthesis. More...
合成のための全てのパラメータを設定します

void setFundamental (int fundamental)
Set the fundamental frequency. More...
基底周波数を設定します

void setBandwidth (int bandwidth)
Set the bandwidth. More...
バンド幅を設定します

void setCentreFreq (int centrefreq)
Set the centre frequency. More...
中心周波数を設定します。

int next ()
Calculate the next synthesised sample. More...
次の合成されたサンプルを計算します

WavePacketSample< ALGORITHM > Class Template Reference
A WavePacket which allows a custom table to be set as the audio source for the wavepackets (or grains). More...
カスタムテーブルを波束(または粒子)のオーディオソースとして設定できるようにするWavePacket。

#include <WavePacketSample.h>

Public Member Functions
void setTable (const int8_t *TABLE_NAME)
Change the sound table which will be played. More...
プレイされるサウンドテーブルを変更します

void set (int fundamental, int bandwidth, int centrefreq)
Set all the parameters for the synthesis. More...
合成のための全てのパラメータを設定します

void setFundamental (int fundamental)
Set the fundamental frequency. More...
基底周波数を設定

void setBandwidth (int bandwidth)
Set the bandwidth. More...
バンド幅を設定

void setCentreFreq (int centrefreq)
Set the centre frequency. More...
中心周波数を設定

int next ()
Calculate the next synthesised sample. More...
次の合成されたサンプルを計算する

WaveShaper< T > Class Template Reference
WaveShaper maps values from its input to values in a table, which are returned as output. More...
WaveShaperは、入力からの値をテーブル内の値にマップし、出力として返されます。
#include <WaveShaper.h>


WaveShaper< char > Class Template Reference
int8_t specialisation of WaveShaper template More...
WaveShaperテンプレートのint8_t特殊化
#include <WaveShaper.h>

Public Member Functions
WaveShaper (const int8_t *TABLE_NAME)
Constructor. More...

int8_t next (byte in)
Maps input to output, transforming it according to the table being used. More...
入力を出力にマップし、使用されているテーブルに従って変換します。


WaveShaper< int > Class Template Reference
int specialisation of WaveShaper template More...
WaveShaperテンプレートのint特殊化

#include <WaveShaper.h>

Public Member Functions
WaveShaper (const int16_t *TABLE_NAME)
Constructor. More...

int next (int in)
Maps input to output, transforming it according to the table being used. More...
入力を出力にマップし、使用されているテーブルに従って変換します。






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