見出し画像

ちょこっと英語日記【恐い夢を見たよ。の巻】

1、先ずは日本語で。

昨夜、恐い夢をみました。
不謹慎ですが、小学校テロの夢です。
詳細は覚えていませんが、舞台は小学校で私たちは体育館で人質に取られています。
犯人は私たちに空気椅子を命じ、体制を崩すと銃殺されます。
目が覚めると全身硬直しておりました。。。

■人質にとる
→take someone hostage
例)A man with a gun took a female customer hostage.
銃を持った男が女性客を人質にとった。

■空気椅子
→do wall sit

■ rigid
→硬い

2、グーグル先生と相談。

Last night, I had a nightmare about a terrorism at an elementary school.
I think it is bad to talk about it (because it is not good topics.), I felt scared.
I forgot the other details but what I can remember is that there were hostages at the gym including me.
We were forced doing wall sits, and if we could not continue to that, we were shot and killed with a gun by terrorist.
When I woke up, my body felt stiff and rigid.


3、ネイティブ先生の添削。

スクリーンショット 2020-05-26 7.00.48



★今日のフレーズ。

We were forced doing wall sits.
私たちは空気椅子を強いられました。



奇妙な夢だった。。。
筋トレを久しぶりにガッツリしたのと、アマゾンプライムでシリアスなドラマを見たせいだな、きっと。


ありがとうございます‼︎頂いたサポートはすべて「知識習得」に役立て、さらなる有意義な挑戦をしていきたいと野心を燃えたぎらせております笑