見出し画像

(支援団体のご紹介#1) Family Vision Foundation

貧しい人々を支援し、社会を支援する

2人の若いルワンダ人が社会に挑戦します!
私たちのアイデアをサポートしてくださるすべての人に会えてうれしいです。 2017年からソーシャルビジネスに携わり、ルワンダの人々が世界をより良くすることを夢見てサポートしています。
1994年の大虐殺後のルワンダ
私たち、ジャスティンとラフィキは非常に貧しい家族から生まれました。私たちの両方の父親は1994年の大虐殺の間に亡くなり、それが悲惨な生活の始まりでした。その頃、私たちの母親が家族を養い、生活のニーズを見つけることはそれほど容易ではありませんでした。私たちが成長するにつれ、私たちは他の人が私たちが生きているように生きないようにする方法を学ぶことができました。小学校と中学校はほとんど勉強していませんでしたが、ようやく大学で出会いました。

画像1

ジャスティンとラフィキの出会い:

二次研究の後、私たちは二人とも公立大学に送られました。 2015年に初めて会った場所です。はじめましてJustin!ラフィキ、はじめまして!私たちは良い会話を交わし、貧しい学生、学校のキャンパス内の貧しい人々を支援し、ルワンダのブルンジ難民を支援するための資金と資料を集めるために、持続可能な平和を求める学生協会(ASSP)を始めることを考えました。
ある日、マハマキャンプに向かう途中、学校のバスで移動する難民を救うために、ジャスティンが近くの幼稚園を見て、「貧しい人のために学校を始めましょう」と言ったのを覚えています。簡単ではないことは知っていましたが、ためらうことなく「はい」と答えました。

画像2

Family Vision Foundationの使命:

私たちは、主に子供と女性に焦点を当てた貧しい家族を支援することを目的とした財団を立ち上げ、最初の活動は2016年3月に貧困層のための学校を作ることでした。

皆様のご来店を心よりお待ちしております。

次のサービスで家族をサポートします。

-より明るい未来の子供のために幼児教育を促進する、
-ジェンダー活動学習システム(GALS)、
-寄付と擁護によって子供と女性に力を与える。

(Google翻訳・以下原文)

-----------

HELPING THE POOR, SUPPORT SOCIETY

The two young Rwandese challenge the society challenges!
We are glad to meet you, all people who are kindhearted to support our ideas. From 2017, we have been involved in social business to support Rwandan people with a dream to make world better future.
Our Rwanda after the genocide of 1994
We, Justin and Rafiki were born from very poor families. Our both fathers died during the genocide of 1994, and that was the beginning of miserable life. That time, it wasn’t that easy for our mothers to feed the families and to find the living needs. As we grew up, we learnt how we could help others not to live as we lived. We hardly studied our primary and secondary schools, finally we met at the university.

Justin & Rafiki encounter:

After our secondary studies, we were both sent to a public university. in 2015 where we met for the first time. Nice to meet you Justin! Nice to meet you Rafiki! We had good conversations and had an idea to start an Association of Students Searching for Sustainable Peace (ASSP) that was to help poor students , the poor people around the school campus and collecting fund and materials to help Burundi refugees in Rwanda.
I remember, one day, on our way to Mahama Camp going to help refugees travelling with the school bus, Justin saw a kindergarten nearby and told me:”let’s start a school for the poor”. I knew it was not easy but said “yes” without hesitation.

The Family Vision Foundation mission:

We started the foundation aiming at helping poor families mainly focusing on children and women and our first activity was to create the school for the poor in March of 2016.

We are glad to have you all.Thank you for your time!

We deliver support to families with the following services:

- Promoting the Early Childhood Educaton for kids brighter future,
-Gender Activities Learning System ( GALS),
-Empowering children and women by donating and advocacy.

ここから先は

0字
このマガジンを購読するだけで参加団体への寄付となります。お金は無いけど、少しでも社会に貢献したいという人のためのブログです。各団体からのブログ記事も見られます。

世界には多くの人達がお金の支援を望んでいる。毎日お腹を空かし、病院に行くお金が無くて死んでしまう人もいる。「そんなことはわかってるけど自分…

世界を旅するTraveler。でも、一番好きなのは日本、でも住みたいのはアメリカ・ユタ州。世界は広い、というよりも丸いを伝えたいと思っている。スナップシューターで物書き、そうありたい。趣味は早起き、仕事、読書。現在、学校教員・(NGO)DREAM STEPs顧問の2足の草鞋。