見出し画像

【へっぽこ英会話6Months⑬】ヨガのレッスンは100回以上。南アフリカ在住の講師と雑談

「夏にするアクティビティーは何ですか?」と聞かれた。
('_')




日本語で答えるのも難しい。
なぜなら、暑い夏だからこそ、どこにも出かけず、クーラーの効いた部屋で過ごしたいからだ(笑)

でも、そんな私でも、いま唯一続けているスポーツがある。
それは、”ホットヨガ”である。

今回は、南アフリカ在住の講師と、夏にするアクティビティについて雑談を繰り広げた。
よければ、サラッと読んで行ってほしい。

🌻🌻🌻

以下、講師との話を書き起こしてみた。
講師の話は太文字にしてある。

What type of activities do you usually do in the summertime?
It's hot yoga.
I have been practicing hot yoga for a few years. In a closed room with a temperature of not less than 35 degrees and a humidity of 60% or more, the body is moved for 1 hour.
In the meantime, drink 1 liter of water.
I sweat all over my body, so I feel very refreshed after the lesson.
Yesterday's lesson was the 120th. I plan to continue for another six months. That's because it's a one-year contract.
The yoga teacher told me about if you sign up for yoga classes for a whole year , you get 3 months free unlimited yoga.
I thought it was a good idea.
25% discounted.
I decided to sign up.

みなさんは夏場はどんなことをすることが多いですか?
ホットヨガです。
私は数年前からホットヨガをやっています。
温度35度以上、湿度60%以上の密閉された部屋で、1時間体を動かします。
その間に水を1リットル飲みます。体中、汗をかくので、レッスン後はとても爽快です。
昨日のレッスンで120回目でした。
あと6ヶ月は続けるつもりです。
1年契約だからです。
ヨガの先生から、1年間ヨガのレッスンに申し込むと、3ヶ月間無料でヨガが受け放題になると聞きました。
いい考えだと思いました。25%割引。
申し込むことにしました。

How about you?
In the summertime, I generally enjoy swimming.
So I swim in a swimming pool.
Do you live close by the beach?

No, I don't. unfortunately, I don't live near the beach.
the closest beach is about 2 hours away by car.
I also swim in a swimming pool.

あなたはどうですか?
私は夏はたいてい水泳が好きです。
だからたいていはプールで泳ぎます。
あなたはどうですか?
ビーチの近くに住んでいますか?
残念ながら、私はビーチの近くに住んでいません。
一番近いビーチは車で約2時間かかります。
私もプールで泳ぎます。

And are you very good at swimming?
No, I'm not.  I'm not good at swimming.
But my daughter who is seven years old is a good swimmer.
She's able to swim three strokes called crawl, breaststroke, and backstroke.
So, she can go forward.

あなたは水泳が得意ですか?
いいえ。
私は水泳が得意ではありません。
でも、7歳の娘は泳ぎが得意です。
クロール、平泳ぎ、背泳ぎという3つの泳ぎ方ができます。
前に進むことができますね。

Do you think that swimming is an essential or important skill to know?
Yes, I do.
In case of rain or dangerous things, we have to swim to save our life.
Exactly. Fantastic.

水泳は知っておくべき必須または重要なスキルだと思いますか?
雨が降ったり危険なことが起こったりした場合、命を守るために泳がなければなりません。
その通りです。素晴らしい。

what did you do this weekend?
I was just at home. My daughter is on vacation from school.
So, it was quite relaxed.
We had a barbecue, and we spent time together as a family.
We watched some movies.
I did some work. So, it was quite a relaxing weekend, and I am definitely ready for the weekend.

It was so great to see you. I hope that you have a fantastic day.
See you next time. Bye -bye.

今週末は何をしましたか?
私はただ家にいました。
娘は学校が休みなので、とてもリラックスしていました。
バーベキューをしたり、家族で一緒に時間を過ごしたりしました。
映画も何本か観ました。
私は少し仕事をしました。
とてもリラックスした週末でしたし、週末に向けて準備万端です。
お会いできてとても嬉しかったです。
素晴らしい一日をお過ごしください。ま
た次回お会いしましょう。さようなら。


HAVE A GOOD DAY!

■他の雑談については、コチラ■

■自己紹介記事は、こちら■

 🌻🌻🌻

私が利用している、Camblyのサービスについて知りたい方は、コチラ↓


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?