見出し画像

【へっぽこ英会話7Months①】息子と母親の関係は、ずっと変わらないのかもしれない

息子が赤ちゃんを卒業する。

この前生まれて来たばかりなのに。

いつの間にか、前歯も2本生えたし、つかまり立ちしている。

あの、生まれたばかりのふにゃふにゃして、ひとりでは何もできませんという感じは、もう無い。

成長が嬉しいような、寂しいような。

そんな話をアメリカ人講師としてた。

🌻🌻🌻

以下、講師との話を書き起こしてみた。
講師の話は太文字にしてある。

I saw that you signed up for class with me today, and I remember you.
It's been a long time.
Do you know why I remember you?

No, I don't. Why?
I remember you because you named your little boy a beautiful name.
Thank you for remembering.

今日、あなたが私のクラスに申し込んだのを見ました。
あなたのことを覚えています。
長いこと経ちましたね。
私があなたのことを覚えているのはなぜかわかりますか?
わかりません。
あなたのことを覚えているのは、あなたが小さな息子に素敵な名前をつけてくれたからです。
覚えてくれていて、ありがとう。

I have a baby son.
When my son goes to bed, that's my free time.
if he is in a bad mood, I can't really study as he makes lots of noise, and can only squeeze a few minutes in here and there.

私には幼い息子がいます。
息子が寝た後は、私の自由時間です。
息子が機嫌が悪いと、騒がしくて勉強できず、ほんの数分しか勉強することができません。

But in one month he will be one years old, and I'm sad because he's not a baby anymore.
think of it like this.
Your daughter is now, you have an older daughter, and she was once a baby, and now she is seven or eight, right?
But she is still your baby.
He will always be your little baby, even when he is a teenager.

あと1ヶ月で彼は1歳になります。もう赤ちゃんではないので悲しいです。
このように考えてみてください。
あなたの娘さんは今、あなたには娘さんがいて、彼女もかつては赤ちゃんで、今は7歳か8歳ですよね?
でも、彼女はまだあなたの赤ちゃんです。
彼は10代になっても、いつまでもあなたの小さな赤ちゃんです。

When I have a free time, I wonder what he will become?
How he will change?
But isn't that beautiful that you can think about the amazing young man he will be one day, and what he will be interested in, what he will, I know because I have two boys.
they were babies, of course.
now they're seven years old, they are still my babies.
And I love to think about what they will be when they get older.
That's part of life, right?
But you can, you can think of it like that.
Or you can know and believe that when your son is 13 years old, he could be your best friend.

自由な時間があるときは、息子はどうなるんだろう、どう変わるんだろう、と考えてしまいます。
でも、息子がいつかどんな素晴らしい青年になるのか、何に興味を持つのか、何をするのかを考えるのは、素敵なことではないでしょうか。
私には2人の息子がいるので、そのことはよくわかります。
もちろん、彼らは赤ちゃんでした。
そして今7歳になり、彼らはまだ私の赤ちゃんです。
彼らが大きくなったらどうなるのかを考えるのが大好きです。
それも人生の一部ですよね?
でも、そう考えることもできます。
あるいは、息子が13歳になったら親友になれるかもしれないと、信じることもできます。

you will always have a connection all your life with your son, no matter how old.
do you like your mother?
Oh, yeah. 
I'm almost 50 years old.
And my mother is my role model in so many ways.
I know that as she gets older, our love grows.
Even if we are far apart, I have my own life.
Your son will have his own life.
But time and life cannot break the bond between you and your son.
I believe that.

そして、あなたの息子さんとは、何歳になっても、生涯ずっとつながりを持ち続けるでしょう。
あなたは、お母さんが好きですか?
ああ、好きです。
私はもうすぐ50歳です。
そして、私の母は、いろいろな意味で私のお手本です。
母が年をとるにつれて、私たちの愛は深まっていくのを私は知っています。
たとえ私たちが遠く離れていたとしても、私には私の人生があります。
あなたの息子さんには彼の人生があります。
でも、時間と人生があなたと息子さんの絆を断ち切ることはできません。
私はそう信じています。

HAVE A GOOD DAY!

■他の雑談については、コチラ■

■自己紹介記事は、こちら■

 🌻🌻🌻

私が利用している、Camblyのサービスについて知りたい方は、コチラ↓



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?