見出し画像

私が人生でやりたいこと(What I want to do in my life )【英作文】

 私はいつか、人の心の痛みに寄り添う仕事に就きたいです。今ある仕事でいえば、心理カウンセラーのような仕事です。

 私は大学卒業後、1年間フリーターとして過ごし、人生でやりたいことについて真剣に考えました。そこで得た答えは、私は人の心に興味があり、悩みながらも一生懸命生きる人の強さが好きだということです。

 私は現在、人と話すことが大好きですが、幼少期は極度の人見知りでした。繊細すぎて人と話せず、両親は私のことをとても心配していました。中学生の時に自分自身で殻を破り、多くの人と話せるようになってからは、たくさんの友達ができました。このように、私の学生時代は部活や勉強よりも人間関係について考える生活でありました。今までの人生で人間関係についてたくさん悩んできた分、人の心を感じ取ることが得意です。

 このような理由から、将来は人の心の痛みに寄り添うことができる仕事に就きたいです。そして、この人になら話せると思ってもらえるような優しい人間性をもった人になりたいです。

What I want to do in my life (英語ver.)

    I would like to work in a job that can stay close to people's emotional pain such as a psychological counselor.
    After I graduating from a university, I spent one year as a part-time worker because I wanted to think seriously about what I wanted to do in my life.Then,I realized that I am interested in human psychology especially because I like the strength of people in terms of living each day to the fullest even though they have worries.
    While I like to talk with people now, I was ordinarily introverted in my childhood.I was too sensitive to be able to talk to anyone, so my parents were very worried about it. When I was a junior high school student, I broke out of my shell, and I was able to talk to many people. Consequently, I came to make a lot of friends.Through this experience in my student life, I began to think about human relationships rather than studying and enjoying club activities.Since I have struggled a lot with it in my life, I became good at understanding people's feelings.
    For these reasons, in the future, I would like to work in a job that can stay close to people's emotional pain. Also, I want to be a considerate person who is easy to talk with.

※ まず自分で英作文を書いて、そのあと英語ができる人に添削してもらいました。

★重要語句

  • stay close to~     ~にぴったり寄り添う

  • such as~     ~のような(前に述べた物事の具体例を挙げるときに使う)

  • in terms of~     ~に関して  

  • live each day to the fullest     毎日を精一杯生きる

  • even though    にも関わらず(事実に基づく話をするとき≒ even if 仮定の話)

  • while~     ~する一方で

  • introvert     <形><名>内向的な  <他動>内に向ける

  • too … to ~     …すぎて~できない

  • come to~    ~するようになる

  • A  rather than  B    BよりもむしろA

  • become good at ~ing    ~が得意になる

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?