見出し画像

Beautiful - Anne Marie

I woke up, look in the mirror today.Got so many things that I wanna change.
Everybody's got something to say but that't just who we are.
目を覚まして今日も鏡を見るの。変えたい部分がいっぱい。
みんなが何か言いたがってるし、でもそれがありのままの私たち。

My new clothes don't fit anymore now. Me and the mirror still continue to fall out. I don't like this stranger staring at me.
新しい服はもう入らないし、鏡の中の自分とは上手く向き合えない。
この知らない人誰?って感じ。

All my insecurities. Wishing for something different. All the things you do to me. Tell me the truth.
すごく不安になって、別の何かになりたくなるの。
あなたのその言動が、私に現実を突きつける。

Are we beautiful? All of us. Cause we got something natural. It's a part of us. Daring, when they put you down like that. You can reply right back. You are beautiful. I know I know you are.
私たちって美しいのかな?
だって私たちは生まれつき何かいいものを持ってて、
それも私たちの一部なの。
誰かに何か言われたときは、言い返してもいいんだよ。あなたは美しいの。
私は知ってる、あなたが美しいって。

I found myself looking again. Wondering why my body doesn't look like them. Know it might sound weird but I refuse to pretend. And then you probably think the same every now and again.
気づいたらまた鏡を見ていたの。
どうしてあの子たちみたいになれないのかな?
変に思うかもしれないけど、真似することも性に合わなくて。
もしかすると、あなたもたまに同じこと考えたりするんじゃない?

I got more than all these scars. I got flaws and broken hearts. I don't like this stranger staring at me.
見えてる以上に傷を負っているし、足りない部分もあって心もボロボロ。
鏡に映ってる こんなの私じゃないんだって!

All my insecurities. Searching for something different. All the things you do to me. Tell me the truth.
すごく不安で、別の何かを探してしまうの。
あなたはそうやって傷つけてくるだけで、
どうしたらいいかは教えてくれない。

Are we beautiful? All of us. Cause we got something natural it's part of us. Daring, when they put you down like that. You can reply right back. You are beautiful. I know I know you are.
私たちって美しいよね?
だって私たちには生まれ持った魅力があって、
それは紛れもなく私たちのものなの。
誰かに何か言われたって、言い返してやりなよ。あなたは美しいの。
私は知ってる、あなたが美しいって。

We are beautiful all of us
Cause we got something natural it's part of us. Daring, when they put you down like that. You can reply right back. We are beautiful. I know I know we are.
私たちは美しいの。もれなくみんなね。
だって私たちは魅力を持って生まれてきて、
ずっとここにあるの。
誰かにあなたを語らせないで、反論するの。私たちは美しい。
私は知ってるよ、私もあなたも みんな美しいって。

=====
※めちゃくちゃ私の感情がのった意訳です。

最近知ったのですが、作詞がEd Sheeranで、
確かにサビではない部分の言葉や音の並べ方が
すごくEd Sheeranぽい‼︎てなりました。
共感してくれる方いますか?笑

Beautiful - Anne Marie
https://www.youtube.com/watch?v=5XXfXIWlHxI

インスタでも投稿しているのでよかったらフォローしてください:)
▽Instagram
https://instagram.com/ok.ntbok?igshid=OGQ5ZDc2ODk2ZA==


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?