見出し画像

【和訳】Nia Archives - Sober Feels

Nia Archivesとしてのデビューシングル。今聴くとなるべくしてJungle Queenになったんだって思いますね。


Don’t like don’t like don’t like
好きじゃない
Don’t like don’t like don’t like
好きじゃない

I don’t like how sober feels
シラフの感じ嫌だ
Cos each day for me it all feels oh so real
こっちは毎日現実が私に迫ってくるし
I know that I should probably take some time to heal
少しは自分を労わるべきだってわかってるよ
But right now for me that all sound so ideal
でも今は全部が楽しくて
I guess I’m stuck in a loop
これ無限ループかも
It's always the same for me
いっつも同じ
Guess I’m stuck in a pattern
これいつものパターンにはまってる
I really need something to make me sense
目の前のことに向き合えるようになりたい
I guess we all can relate
でもみんな共感してくれると思う
Is it really that bad
そんなにいけないこと?
To wanna find somewhere that you can go to escape
逃避する場所が欲しいと思うことって
Somewhere you can run
逃げてもいい場所が
somewhere that’s like home
自分ちみたいな
Somewhere you’re not alone
誰かと一緒にいられるような場所が

I don’t like how sober feels
シラフの感じ嫌だ
Cos each day for me it all feels oh so real
こっちは毎日現実が私に迫ってくるし
I know that I should probably take some time to heal
少しはお酒も控えるべきだってわかってる
But right now for me that all sound so ideal
でも今は全部が楽しいんだよね

If you saw what I saw
私と同じものが見えてるのなら
If you been where I been
私と同じ経験があるのなら
If you knew what I knew
私と同じことを知ってるのなら
Maybe you would do the same thing
あなたも私みたいになるかも

Maybe you would feel the same
あなたも私と同じ気持ちになるかもね
I know that I’m the only one to blame
結局悪いのは自分だってわかってる
But for now I got to keep my head up
それでも今は前を向かなきゃいけない
Got to make it through the rain
まずはこの雨空を抜けなきゃ
I don’t like how sober feels
やっぱりシラフは苦手

繰り返し

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?