SNOW

We thought and dreamed in days gone by,
From sunsets far, reaching for the sky,
But now the snow begins to fall,
Covering the town, freezing all.

If tomorrow’s light is glory’s call,
We’ll cross the night, face the morning’s thrall,
But snow so cold and white will stay,
In quiet, dreams fade away.

Once felt the thrill when we had none,
Maybe forgot, with warmth now gone,
Invisible hearts in snow so white,
Blizzard comes, before you take flight,
There’s still more I want to say,
I want to know you more each day.

We laughed and shared our dreams so bright,
Now balanced by business, money’s sight,
And the world begins its noisy rise,
Cold breaths chase us, no disguise.

Is there hope in tomorrow’s dawn?
Is it worth betting our dreams upon?
With past pain, we will stand and fight,
Face the snow in its endless flight.

Since days we forgot how to care,
We have no place to go from there,
Invisible pride, walls so high,
In the blizzard, see your eyes,
Turning away, lost that day,
We know it means nothing, we say,
I want to know you once again,
Welcome spring with you, my friend.

僕らが考え、夢見た日々
叶った空の夕焼けから遠く
あれから今は雪が降り始め
街を覆い、全てを凍らせる

明日への光が栄光というなら
夜を超えて朝を迎える
でも降り積もる雪が冷たく白く
静けさと共に夢を醒ます

何もない頃に感じた高鳴りも
体の熱を奪って忘れたのかな
見えない心が雪の白さに消えていく
やがて吹雪になって君がいなくなる前に
まだ伝えきれないことがあるんだ
君のことをもっと分かりたいんだよ


僕らが笑い、夢を分かち合った日々
今じゃビジネスとお金のバランスで
そして世界は喧騒が高まり始めて
冷たい吐息がきっと追い詰める

明日の夜明けに希望はまだあるかい?
可能性に賭けてみる価値はあるかい?
過去に過ぎ去った痛みも携えて
降りしきる雪に立ち向かうんだ

思いやりを忘れた日々なら
捨て去って進むしかないのさ
吹雪がまだ僕らの熱を奪っても
君に届けたい言葉があるから
桜の木の下で笑い合える
未来にかけてこの街をいくよ
もう一度君のことを知りたいんだ
君と花の咲く道で笑いたいんだよ

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?