見出し画像

Thursday's Child~デビッド・ボウイ

アルバム「アワーズ」に収録されている曲。MVが秀抜。ボウイは1947.1.8水曜日生まれですが、「明日へ投げてくれ」とあるので木曜日の子なのかな? 鏡を見て若さと老いが交差するときは誰でもありますね。

<歌詞>

All of my life I've tried so hard
Doing my best with what I had
Nothing much happened all the same

Something about me stood apart
A whisper of hope that seemed to fail
Maybe I'm born right out of my time
Breaking my life in two

Throw me tomorrow
Now that I've really got a chance
Throw me tomorrow
Everything's falling into place
Throw me tomorrow
Seeing my past to let it go
Throw me tomorrow
Only for you I don't regret
That I was Thursday's child

Monday Tuesday Wednesday born I was
Monday Tuesday Wednesday born I was
Thursday's child

ざっと訳してみました。

ずっと人生の中で頑張ってきた
持っていたもので最善を尽くしてきた
それでもあまり何も変わらなかった

僕の中で何かが違ってきた
わずかな希望が潰えてしまう気がする
生まれた時を間違えたのか
僕の人生は二つに折れた

僕を明日に投げてくれ
今度こそチャンスを手にしたから
僕を明日に投げてくれ
全てがうまくいっている
僕を明日に投げてくれ
過去から解放されるのがわかる
僕に明日を投げてくれ
君がいるから僕は後悔しない
僕が「木曜日の子」だったことを

月曜日、火曜日、水曜日、
月曜日、火曜日、水曜日、
僕は木曜日の子


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?