見出し画像

世界の現実/The reality of the world

2024/6/20


この日、私はウクライナ西部の街リヴィウで戦死者達の葬儀を目の当たりにしました。
On that day, I witnessed the funeral of those who died in the war
in the city of Lviv in western Ukraine.


街で一般公開するくらいですし、報道記者らしきカメラマンもいたので、本当はもっと周知されるべき事なのかもしれません。
It was open to the public in the city, and there were cameramen who appeared to be journalists there, so perhaps it's something that should really be made more widely known.


ですが私は色々考えた結果、この日の出来事を有料記事にする事にしました。
However, after giving it a lot of thought, I have decided to make what happened that day into a paid article.


どうしても私は今までの日記とこの出来事を同列に扱う事が出来なかったのです。
For some reason, I just couldn't put this incident on the same level as my previous diary entries.

正直にいって、文章は有料に値するものでは全くありません。
To be honest, writing is not really worth paying for.


写真はもちろん本物ですが、私はプロの写真家でもありません。
The photos are of course real, but I am not a professional photographer.

しかし、この日の衝撃は私の心を大きく揺さぶり、一生忘れられない、忘れてはならない出来事となりました。
However, the shock of that day shook me deeply, and it has become an event that I will never forget, ever.

繰り返しになりますが、有料に値する文章ではありません。
Again, writing is not worth paying for.


葬儀に関する写真は約10枚です。
There are about 10 photos related to the funeral.


この記事があなたの心に響き、世界の現実について考えるきっかけになれば幸いです。
I hope this article resonates with you and makes you think about the reality of the world.


ここから先は

1,267字 / 11画像

¥ 500

期間限定 PayPay支払いすると抽選でお得に!

2023年3月から世界中を旅して周り、その時の出来事や感じた事を極力リアルタイムで綴っています。 なので今後どうなるかは私にもわかりません。 その様子を楽しんで頂けましたら幸いです。 サポートは旅の活動費にありがたく使用させて頂きます。 もし良ければ、宜しくお願いいたします。