見出し画像

“意識”が世界と社会を創っている(「あたらしい地球」①)"Consciousness" creates the world and society ("New Earth" ①)

【2021年8月28日追記】文章の最後に音声のみ動画をアップしました。

世界や社会は誰が、どのように創るのか?

それは最終的には、他の誰かではなく、一人ひとりの「意識」がつくっています。

ここでの「意識」は、「思考」や「認識」と置き換えても構いません。
新しい時代、あたらしい地球についても、他の誰かではなく、私または私たちが創造していきます。

その仕組みを簡単に図にまとめてみました。

私たちの意識したこと、考えたこと、認識したことは、日常生活や様々な体験を通して瞬間瞬間、情報が書き換えられていきます。これを「編集」(①)と呼びましょう。

書き換えられた情報は、それぞれ私たちの中のソフトに入力(②)されていきます。

膨大な情報が入力された様々なソフトが私たちの中に完成(③)していきます。

私たちは、そのソフトの内容が投影(④)されたものを現実として体験(⑤)していきます。

いかがでしょうか。

この仕組みを理解すれば、世界や社会を創るのは、他の誰かではなく、私や私たちの“意識”であることがわかります。

すでにある現実世界や社会は、単に、私たちの過去の意識が投影された結果に過ぎません。

新しい時代、あたらしい地球を創るのは、今の私や私たちの意識の在り方なのです。

※ この文章の著作権は、鎌田太郎にあります。ただし、共感していただいた方は引用等、自由に内容をご紹介いただいて構いません。

※ この文章の内容にわかりやすいイラスト、マンガ等を書いてくださる方を募集しています。もちろん1つの文章からでかまいません。当初はボランティア(無償)となりますが、よろしくお願いします。

<自動翻訳(英語)>

Who creates the world and society and how?

Ultimately, it is created by each person's "consciousness," not by anyone else.

"Consciousness" here may be replaced with "thinking" or "recognition".
In a new era, I or we will create a new earth, not someone else.

I tried to summarize the mechanism in a simple diagram.

Information about what we are aware of, what we think about, and what we recognize is rewritten from moment to moment through our daily lives and various experiences. Let's call this "editing" (①).

The rewritten information will be input (②) to the software in us.

Various software with a huge amount of information entered will be completed (③) in us.

We will experience (⑤) what the contents of the software are projected (④) as a reality.

What do you think.

If you understand this mechanism, you will understand that it is me and our "consciousness" that creates the world and society, not someone else.

The existing real world and society are merely the result of our past consciousness being projected.

Creating a new earth in a new era is the way we and our consciousness are now.

「基学」(きがく)及び「あたらしい地球プロジェクト」の主旨をご理解いただける方には、サポートをお願いします!サポートいただいた協賛金は、運営のために必要な機器購入費等に充当させていただきます。