Komm, süsser Tod /甘き死よ、来たれ

I know, I know I've let you down
わかってる、僕はあなたを失望させてきた
I've been a fool to myself
無駄な努力をずっとしてきたんだ
I thought that I could live for no one else
誰かのためじゃなく、ずっと一人で生きていけると思ってた
But now through all the hurt & pain
でも、今辛い痛みを経験して
It's time for me to respect
出会ってきたすべての人に感謝を示す時なんだ
The ones you love mean more than anything
愛する人たちは、何よりも大事なんだ

So with sadness in my heart
でも、悲しいことに、
(I) feel the best thing I could do is end it all and leave forever
僕ができる唯一のことは、全てを終わらせて永遠に去ることなんだ
What's done is done it feels so bad what once was happy now is sad
過去の出来事には、悲しいことや幸せなことがあったけど、全てが無色に感じる
I'll never love again
誰かを愛すること時は、もう二度と訪れない
My world is ending
そして、僕の世界は終わりだ

I wish that I could turn back time
時間を巻き戻せたらどんなに良いかな
cause' now the guilt is all mine
全ての罪が私のものになってしまったから
can't live without the trust from those you love
愛する人たちの信頼なしには生きられないから
I know we can't forget the past
わかってる、私たちは過去を忘れらんない
you can't forget love & pride
愛と誇りを忘れらんない
because of that, it's killing me inside
そのことが僕を内側から殺していくんだ

It all returns to nothing, it all comes tumbling down, tumbling down, tumbling down
全てが無へと還っていく、全てが崩れていく、崩れていく、崩れていく
It all returns to nothing, I just keep letting me down, letting me down, letting me down
全てが無へと還っていく、僕が壊れてく、壊れてく、壊れてく
In my heart of hearts
心の底から思うよ
I know that I could never love again
もう二度と愛を求めないって
I've lost everything
僕は全てを失った
everything
全てを
everything that matters to me
僕にとって意味あるもの全てを
matters in this world
この世界で意味のあるもの全てを

I wish that I could turn back time
時間を巻き戻せたらどんなに良いかな
cause' now the guilt is all mine
全ての罪が私のものになってしまったから
can't live without the trust from those you love
愛する人たちの信頼なしには生きられないから
I know we can't forget the past
わかってる、私たちは過去を忘れらんない
you can't forget love & pride
愛と誇りを忘れらんない
because of that, it's killing me inside
そのことが僕を内側から殺していくんだ

It all returns to nothing, it all comes tumbling down, tumbling down, tumbling down
全てが無へと還っていく、全てが崩れていく、崩れていく、崩れていく
It all returns to nothing, I just keep letting me down, letting me down, letting me down
全てが無へと還っていく、僕が壊れてく、壊れてく、壊れてく
(繰り返し)

「Komm, süsser Tod /甘き死よ、来たれ」
作詞 庵野秀明(日本語原詩)・Mike Wyzgowski(英訳)
作曲 鷺巣詩郎


今回、和訳はつけました。

こんなときがあったね。

思い出には勝てませんね。

懐かしさには勝てませんね。

おやすみなさい。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?