見出し画像

cambly再開しました

As I mentioned in title, I restarted having online English lessons. 

Actually I have once quit it  last year.  it didn't last over 3 month. 

However I decided to start it again.

Firstly,  I started having classes on cambly once a week, which is lightest one because I didn't want to feel  any pressure. 

It has been 4 months now since I started having lessons on cambly now. 

Besides that,  I started to having rerejob's 25 minutes lessons everyday  since February as well.  

The reason why I'm taking 2 online courses at the same time is that I wanted to see if i could improve my English with  a kind of short term Intensive course.

Actually I did not feel much improvement that I expected for now but I can see some improvement so  I want to see what is happening to me. 

I could stay motivated for more than 4 months so far. 

Camblyを始めて2ヶ月くらい経ってから、コロナの感染者数が増えて自宅時間が増えたこともあって、英語をがっつり頑張ったらどれくらい伸びるかっているのを知りたくて、毎日25分のレアジョブも開始しました。

(Cambly毎日は金銭的に予算overでした笑)

TOEICは大学時代に 850 点代レベルの私がどれくらい伸びるのか、ていうのが課題なので、できるだけ英文の記事を読んだりも毎日するようにしているのでどこまで伸びるのか、というのを自分でも楽しみにしています。

私くらいのレベルの人が一番成長を感じられないレベルだと個人的に思っています。このレベルを抜け出せるか。やってみます!

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?