見出し画像

The Magic of Candy Rainbow Smiles Ai Picture Book: The Adventures of Rosie and her friends in Candy ペーパーバック – 2023/8/10 英語版 Tosiblog shyonan (著)ペーパーバック – 2023/7/29発行しました


前書き

この絵本は3歳児に読み聞かせるために作成しました。そのため、ストーリはほぼ無しで、画像の美しさと、キャンディと虹の組み合わせという簡単なものがたりにしています。

これから0才から2才児を対象とした絵本を作ろうと思います。通常の絵本とは全く違う感覚で作らないとならないようで、勉強になると思います。

同時にKDPも発行しました。

この絵本にはAiチームが活躍してくれました。CHATGPT, LEONARD, CANVA, image creatorなどのメンバーです。これらのメンバーは半年前にくらべて今は、かなり進歩してきました。Aiの高性能化が急ピッチで進んでいます。

日本語と英語

今回は英語版を先に書きました。作成のやりやすさは英語の方が勝っています。その理由は:

  • アマゾンは英語が基本語なので、ツール、判型など英語でしか使えないものがある。

  • 人工知能は英語の方が正確に動く。

  • 公開できる国の数が圧倒的に多い。

  • 使う文字の種類が少ないので、作成が簡単。日本語の場合は幼児向けにふりがなをつけたりする手間が増える。

しかし、国内向けに日本語版を作ることは変わりません。

ペーパーバック版アマゾンの表示


KDPのアマゾンサイト


1 ACKNOWLEDGMENT


: I would like to thank the many people who helped me create this book.
First, to our wonderful readers. Your imagination and smiles are what made this story so special.
Second, to my family and friends. Thank you for your constant support and love. You were the force behind the creation of this book.
And to the artists who painted the pictures. Your wonderful drawings made this story come alive.
Finally, to the residents of Candyland. Your love and smiles have made this story colorful and rich.
With gratitude.

2 PROLOGUES

. In the enchanting land of Candyland, there lived a candy fairy named Rosie. Rosie possessed the magical ability to turn candy into rainbows. Imagine, turning delicious candies into colorful rainbows – how delightful!

One sunny day, as the clear sky stretched above, Rosie made a special decision. She was determined to create a rainbow! Gathering a variety of candies and sprinkling them with magical candy dust, a beautiful rainbow made of candies appeared. Standing on the rainbow felt like Candyland itself was turning into a magical realm.

The inhabitants of Candyland joyfully embraced Rosie's rainbow. They expressed their gratitude to Rosie and became captivated by her magical talent. The rainbow became a symbol of magic and happiness in Candyland, even on rainy days when Rosie would use her candy magic to create rainbows that spread smiles.

Living in Candyland, everyone enjoyed playful adventures and cherished each day's happiness through Rosie's rainbow magic. And as the story unfolds, it leads to a joyful conclusion in Candyland, enveloped in adventures and smiles

1 謝辞


:この本の作成に協力してくれた多くの人々に感謝したいと思います。
まず、素晴らしい読者の皆様へ。 あなたの想像力と笑顔がこの物語を特別なものにしました。
二つ目は、家族や友人たちへ。 いつも応援と愛をありがとうございます。 あなたはこの本の作成の原動力でした。
そして絵を描いたアーティストたちへ。 あなたの素晴らしい絵がこの物語に命を吹き込みました。
最後に、キャンディランドの住人へ。 あなたの愛と笑顔がこの物語をカラフルで豊かなものにしました。
感謝の気持ちを込めて。

2 プロローグ

 魅惑の国キャンディランドに、ロージーという名前のキャンディの妖精が住んでいました。 ロージーはキャンディーを虹に変える魔法の能力を持っていました。 おいしいキャンディーがカラフルな虹に変わるところを想像してみてください。なんて楽しいことでしょう。

ある晴れた日、空が上空に広がっていたとき、ロージーは特別な決断をしました。 彼女は虹を作ることを決意しました! さまざまなキャンディーを集めて魔法のキャンディーダストを振りかけると、キャンディーでできた美しい虹が現れました。 虹の上に立つと、キャンディランド自体が魔法の世界に変わっていくような気分でした。

キャンディーランドの住人たちは、ロージーの虹を喜んで抱きしめました。 彼らはロージーに感謝の意を表し、彼女の魔法の才能に魅了されました。 虹はキャンディーランドの魔法と幸せの象徴となり、雨の日でもロージーがキャンディーの魔法を使って笑顔を広げる虹を作りました。

キャンディランドに住んでいるみんなは、ロージーの虹の魔法を通して、楽しい冒険を楽しみ、毎日の幸せを大切にしていました。 そして物語は展開し、冒険と笑顔に包まれたキャンディランドで楽しい結イラストのサンプル

イラストのサンプル







この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?