Team Alignment in Content Developmentコンテンツ開発でのチーム提携

Team Alignment in Content Development
コンテンツ開発でのチーム提携


Yashenka Nesmith
May 15, 2021

ヤシェンカ ネスミス著
2021年5月15日

The Challenge of Continuous Development in Agile
機敏に継続する開発の挑戦

At Workday, the Information Experience team in technical documentation operates in an Agile continuous development environment, where writers draft, edit, review, and publish documentation on a weekly basis. Teams make significant efforts to stay on top of product changes, collect material from stakeholders, and process content for publication — prioritizing content alignment without sacrificing quality. Everyone who participates in the process has different challenges and goals:
平日、技術ドキュメンテーションの情報経験チームは機敏な絶え間がない開発環境で営業し、そこで執筆者が週単位でドキュメンテーションを立案し、編集し、再検討して、出版します。 チームは製品の変化の頂上に留まって、利害関係者から材料を集めて、そして出版のためにコンテンツを処理するために(品質を犠牲にしないでコンテンツ提携に優先順位を付けて)重要な努力をします。 プロセスに関与する皆が異なった挑戦とゴールを持っています:

l  Writers need to understand the nuances of every feature and translate them into simple English, so customers can quickly assess the impact on their businesses.
執筆者がすべての特性のニュアンスを理解して、それらを単純な英語に翻訳する必要があるので、それで顧客は素早く彼らのビジネスに対する影響を評価することができます。

l  Editors need to refine large volumes of content based on feedback from product managers and other stakeholders.
編集者が製品マネージャーと他の利害関係者からのフィードバックに基づき大きいボリュームのコンテンツを洗練する必要があります。

l  Product managers continuously update their development plans and need to notify writers and other stakeholders of feature changes throughout the release.
製品マネージャーが連続的に彼らの開発プランを更新して、リリースの間じゅうずっと特徴の変化を執筆者と他の利益関係者に通知する必要があります。

l  Services gather information and determine how new releases will affect customers.
サービスが情報を集めて、新しいリリースがどのように顧客に悪影響を及ぼすであろうか決定します。

l  Content curators process relevant information from stakeholders collaborating on each feature throughout the release and then provide customers with insight into the products.
コンテンツ収集、整理、公開する人がリリースの間じゅうずっとそれぞれの特性で共同して働いている利益関係者からの適切な情報を処理して、それから製品への洞察を顧客に提供します。

Everyone was using different tools, such as spreadsheets and email, to draft, review, and publish content, which could lead to problems with version control. Workday needed to redefine and unify the release notes process so that it’s flexible enough to scale with the organization, as well as help writers and other stakeholders maintain consistent messaging without duplication of effort.
皆が、スプレッドシートや電子メールのような、様々なツールをコンテンツの草案を作成して、再検討して、そして出版するために使っていました。それがバージョンコントロールにおける問題に導く可能性があるかもしれない。執筆者と他の利益関係者が努力の重複なしで一貫したメッセージ交換を維持する助けとなると同様と組織の拡大縮小に十分柔軟であるように、就業日はリリースノートの過程を再定義して、統一する必要あります。

A Collaborative Content Development Process
協働のコンテンツ開発プロセス

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