平易な言語は、言語での楽しみを深めたか、あるいは損なったか?

Has plain language deepened or ruined our delight in language?
平易な言語は、言語での楽しみを深めたか、あるいは損なったか?


Sep 20, 2017 • general, writing, podcasts, stitcher
2017年9月20日-概要、執筆、ポッドキャスト、ストレッチャー 


Although technical writers champion plain language, embracing plain language for many years can cripple your ability to use more eloquent language, like that of a literary author or essayist. There isn't much room for literary play or playful tones in technical documentation. Following the rules of simple language has distorted my ability to read anything that blatantly violates those rules without questioning the author's word choice and sentence construction. Sometimes I feel that simple language has removed my ability to delight more in language and to express myself in more articulate, interesting ways.
テクニカルライターは、平易な言葉を擁護するけれども、何年もの間、平易な言葉を受け入れることは文学の著者あるいはエッセイストのそれのように、いっそう表現豊かな言語を使うあなたの能力に障害を与える可能性があります。 技術文書には、文学的な遊びあるいは遊び戯れる調子の余地はそんなに多くありません。 単純な言語のルールに従うことは、作者の単語選出と文構造を問題にしないなら、露骨にそれらのルールに、違反する何かを読む私の能力をゆがめてきました。時々私は単純な言語がいっそう言語で楽しむ私の能力や、いっそう理論整然と、面白い方法で私自身を表現する私の能力を取り除いてしまっていると感じます。


 Simple versus complex language
単純対複雑な言語
 Comprise
構成
 Language as a tool of expression
表現のツールとしての言語
 Rhetorical play in programming language
プログラム言語の修辞学の遊び
 Questions and dilemmas
疑問とジレンマ

ここから先は

21,020字 / 1ファイル

¥ 100

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?