Investing in Your Content’s Future あなたのコンテンツの未来に投資

Investing in Your Content’s Future
あなたのコンテンツの未来に投資

Sabine Ocker, Comtech Services
July 1, 2020
Comtech サービス社、ザビーネ・オッカー著
2020年7月1日
When migrating to a structured markup publishing environment such as DITA, most organizations feel they are well-positioned to move forward once tools and the information model are in place, and their content converted and migrated into the cCMS… but are they really finished?
DITA のような構造化されたマークアップ出版環境に移行するとき、たいていの組織は、ツールとインフォメーションモデルが準備万端整った途端に、彼らが前に進むために良い状況に置かれてそして彼らのコンテンツが変換されて、cCMS に移行されたていると感じますが、しかし彼らは本当に終了していますか?
Newly created content complies with the information model, and so going forward will be well aligned with the new standards and guidelines, but not the existing content corpus.
新たに作成されたコンテンツは、インフォメーションモデルに従います。そしてそれで前進することは新標準とガイドラインとうまく提携されるでしょう。しかし、既存のコンテンツコーパスではありません。
Many organizations decide to wait until after their content has been converted into DITA to do clean up. Given the pragmatic realities of software release schedules and learning new tools, some find the momentum flags for investing in their existing content.
多くの組織は、きれいにするために彼らのコンテンツがDITA に変換される後まで、待つことに決めます。 ソフトウェア・リリーススケジュールの実用本位の現実と学習の新ツールがあるとすれば、彼らの既存のコンテンツに投資するための、いくつかの推進力の旗を見いだします。
“DITA Best Practices” asserts that preparation for and cleanup after a content conversion project accounts for 65% of the total project. The post-conversion effort to align with the new standards and guidelines includes metadata, image sizing, and file naming, as well as changing content structures to those outlined in the information model.
「DITA 最善事例」はコンテンツ変換プロジェクトのための準備とその後の浄化が全体のプロジェクトの65%を占めると断言します。 新標準とガイドラインと提携すべき変換後の努力は、コンテンツ構造をインフォメーションモデルで概説されたそれらに変換することと同様、メタデータ、イメージ規模の適正化とファイルの命名を含みます。
To effectively manage the post-conversion cleanup efforts, I recommend tackling the initiatives in 3 levels:
効果的に変換後の浄化作業を管理するために、私は3つのレベルでイニシアティブに取り組むことを勧めます:
1. Clean up any issues which result from the conversion effort itself. For example, this includes addressing problems tagged with “requires cleanup” markup.
変換の努力自身に起因するどんな課題でも整理してください。 例えば、これは「浄化を必要とする」マークアップでタグを付けられている問題を扱うことを含みます。
2. Next, apply metadata or make other changes needed to republish the new version of the content in the new look and feel to the delivery platform. I refer to this as creating a Minimum Viable Product (MVP).
次に、メタデータを適用するか、あるいは配信プラットホームに新しい外観と操作性で新しいバージョンのコンテンツを再発行するために必要な他の変更をしてください。 私はこれについて最小実行可能なプロダクト(MVP)を作っていると呼びます。
3. Lastly, align existing content with the new corporate content strategy.
最後に、既存のコンテンツを新しい企業のコンテンツ戦略と合わせてください。

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