Unpacking Authoring Practices in DITA (Part 2) DITAのオーサリングの実践の荷ほどき(第2部)

Unpacking Authoring Practices in DITA (Part 2)
DITAのオーサリングの実践の荷ほどき(第2部)

Nolwenn Kerzreho, IXIASOFT
June 1, 2020
IXIASOFT社、ノルウエンケルツレホ著
2020年6月1日
Some writers and specialists claim it’s too difficult to write in DITA and that the learning curve is too steep. Some other specialists and documentation managers claim that they can start new hires writing in DITA in a couple of hours.
若干の執筆者と専門家は DITA で書くことはあまりにも難しい、そして学習曲線があまりにも険しいと主張します。 若干の他の専門家とドキュメンテーションマネージャーは、新入社員が2時間で DITA で執筆を開始可能と主張します。
This article is the follow-up of a series of articles about writing practices that authors must adapt, adopt, or shed.
この記事は著者が改変して、採用するか、あるいは捨てなくてはならない執筆慣習についての一連の記事のフォローアップです。
We will focus here on the new practices that authors must adopt when writing using DITA. Of course, the trajectory and requirements for each company are different. Still, the most important hurdles for authors usually relate to these three aspects: accessibility, navigation alternatives, and writing for reuse.
我々はここで著者が DITA を使って書くとき、採用しなくてはならない 新慣習に焦点を合わせるでしょう。 もちろん、それぞれの会社のための軌跡と必要条件は異なっています。 それでも、著者のための最も重要な障害が通常これらの3つの様相に関連しています:それは、アクセシビリティと、ナビゲーション選択肢と再利用のための執筆です。


Writing for new audiences and delivery channels
新しい聴衆と配信チャンネルのための執筆
Most writers need to adopt new practices as they must let go of the idea that they own the delivery format and can know in advance what final media will be used for the information they craft. In most cases, difficulties arise from delivering to web channels, including websites, mobile sites, phone applications, or even onboard media centers.
彼らが配信フォーマットを所有するという考えを放さなくてはならないから、たいていの執筆者は、新しい慣習を採用する必要があり、そして前もって彼らが作りあげる情報のためにどんな最後の媒体が使われるであろうか知ることができます。 ほとんどの場合、困難は、ウェブサイト、モバイルサイトと電話アプリケーション、あるいはオンボードのメディアのセンターさえを含めて、 Web チャネルに配信することに起因します。

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