見出し画像

どちらが使いやすいでしょうか? Which is easier to use?

== English translation (Japanese original follows) ==
These two photos were taken during my recent visit to Kyoto.
They were taken at different ramen shops.



What do you think of these two photos ?

I thought the level of service at the ramen restaurant in the first photo was not good.
I could not understand the reason why they did like this.

The paper napkins in the restaurant are shortened on one side.
The paper napkins in these two photos are also shortened on one side.

Which paper napkin is easier to take?

Moreover, the restaurant in the first photo deliberately put the paper napkin in the opposite direction at the halfway point.
I could not understand the purpose of this action at all.

== Japanese original ==
この2枚の写真は私が先日京都に行った時に撮ったものです。
それぞれ別々のラーメン屋さんで撮った写真です。



この2つを見てどう思いますか?

私は1枚目の写真のお店のサービスレベルはダメだなあと思いました。
どうしてこんな事ができるのか理解できませんでした。

レストランなどに置いてある紙ナプキンは片方が短くなっています。
この2枚の写真に写っている紙ナプキンも片方が短くなっています。

どちらの紙ナプキンの方が取りやすいでしょう?

しかも、1枚目の写真のお店はわざわざ半分のところで紙ナプキンの方向を逆にしていれています。
私には全くその行為の意図が理解できませんでした。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?