見出し画像

自分が知らなかっただけということはよくあります It is often the case that I just didn't know, but...

== English translation (Japanese original follows) ==

Have you heard of baked edamame(焼き枝豆)?
I did not know until last night.

I have been eating boiled edamame since I was a child.
But it was my first time to eat grilled edamame.
It was delicious, so I asked the restaurant staff how to make it.

I wondered if it was the original recipe of the restaurant, so I searched for it on the internet and found many articles.
Some articles introduced recipes.

There are often things that we just don't know because we don't have much knowledge or experience, but actually a lot of people already know about them.

== Japanese original ==
焼き枝豆を知っていますか?
私は昨晩まで知りませんでした。

茹でた枝豆は子供の頃から食べています。
でも、焼いた枝豆は初めてでした。
おいしかったので、お店の人に作り方を質問しました。

そのお店のオリジナルなのかなあと思って検索してみたら、たくさん記事が出てきました。
レシピを紹介した記事もありました。

自分の知識や経験が少ないために知らないだけで、実はすでにたくさんの人が知っているものはよくありますよね。


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?