自分の体験した範囲で考えてしまいがちです。Tend to think in terms of the scope of our own experience.

== English Translation (Japanese original follows) ==
I am in Fukuoka again today.
Today I went to Kyushu University's Ito Campus.

I was surprised at how spacious it is.
There are several bus stops on the campus, so it was like a city.
The buildings are connected to each other by a kind of aerial corridor, so you can move around without going down to the ground.
It was not my idea of a "Japanese university''.

It is not good to judge or think things based on what we have seen, heard, or experienced.


== Japanese original version ==
今日も福岡にいます。
今日は九州大学の伊都キャンパスに行きました。

すごく広くて驚きました。
キャンパスの中にバス停がいくつもあり、まるで街のようでした。
建物と建物の間は空中の廊下のようなものでつながっていて、地上に降りなくても移動できます。
私の常識での「日本の大学」ではありませんでした。

自分がこれまで見たり聞いたり体験した範囲で物事を判断したり、考えるのは良くないですね。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?