歌詞和訳--Fun. , I wanna be the one

パパパパ~♪
パパパパ~♪
パラララッパッパッパ、ラ~ラ♪

I wanna be the one

Were you named for the river that surrounds
All my biggest mistakes?
Or the way that I made it out?

君の名前はこのあたりをめぐる川からつけられたのかい?
全然僕の間違い?
それともなんて言えばいいんだろう?

All the muscles in my mouth
Never smiled or said profound things
Until the day she handed you to me, now

口の筋肉全部を使っても
笑うこともできなければ意味深いことを言うこともできなかった
彼女が君と僕を引き合わせてくれた日――そう今日までは

For all the steps you'll take
And all you'll overcome
I wanna be the one to put it in a song
Take every single tear
For all the world to hear
I wanna be the one to put it in a song

君が踏むすべてのステップを
君が乗り越えるすべてのことを
詩に込めて歌うその人に、僕はなりたい
ひとつひとつの涙すべてを
この世界すべてに聴かせようと
詩に込めて歌うその人に、僕はなりたい

Cigarettes are raining hard
On the upper east side
She brings me a cake, we celebrate
I have arrived

タバコを吸うと雨に強く降られるな、
アッパーイーストサイドでは
彼女は僕にケーキを持ってきてくれた、僕たちはお祝いをする
僕も到着した

And I know that it's been sang before
But you're my human holiday
I put my hands to the table and dare to say
["The love of my life"]

これが前から歌われてきたことだって分かってる
でも君は僕の人間の祝日なんだ
テーブルに手をついてあえて言うよ、
「わが人生の愛よ」

And your brother with his best friend
Share the name of an inebriate
That couldn't bring me down

そして君の兄さんは彼の親友を連れてきて
酔っぱらいと名前を共有していても
僕はそれで落ち込まないかもよ

For everything you've lost
And all you've overcome
I wanna be the one to put it in a song
Take every single tear
For all the world to hear
I wanna be the one to put it in a song

君が失ったすべてを
君が乗り越えたすべてを
詩に込めて歌うその人に、僕はなりたい
ひとつひとつの涙すべてを
この世界すべてに聴かせようと
詩に込めて歌うその人に、僕はなりたい

And make it last forever
Clever comes in truth
When the truth begets the past
It sends a call up to the moon
And the moon can see the beauty that surrounds
Your heart as it pounds
It starts the beat, inspiring me
Until I make a sound

そしてそれを永遠に続けさせるんだ
賢明さは真実の中に来たり
真実が過去を生み出し
その呼び声が月にまで届けと
そして月はあたりをめぐる美を見るはずだ
君の心が鼓動するにつれて
それは脈を打ち始め、僕の心を打つ
僕が音を奏でるまで

I wanna be the one
I wanna be the one
I wanna be the one

For everything you've lost
And all you've overcome
I wanna be the one to put it in a song
Take every single tear
For all the world to hear
I wanna be the one to put it in a song

君が失ったすべてを
君が乗り越えたすべてを
詩に込めて歌うその人に、僕はなりたい
ひとつひとつの涙すべてを
この世界すべてに聴かせようと
詩に込めて歌うその人に、僕はなりたい

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?