Mitski “Nobody” 和訳



[Verse 1]
My god I’m so lonely,
ああどうしようもなく寂しい
so I opened the window to hear sounds of people, to hear sounds of people
生きてる人の音を聞きたくて窓を開けた
Venus, planet of love, was destroyed by global warming
愛の惑星、ヴィーナスは温暖化で絶滅したらしい
Did its people want too much? Did its people want touch?
そこでも人は欲張りすぎたのかな?

[Pre-Chorus]
And I don't want your pity, I just want somebody near me
同情はいらない ただ誰かそばにいて欲しい
Guess I'm a coward, I just want to feel alright
私はほんとは臆病者 ただ大丈夫って感じたい
And I know no one will save me, I just need someone to kiss
誰も私を救えないってわかってる
ただキスしてくれる人が欲しい
Give me one good honest kiss and I'll be alright
暖かい誠実なキスを頂戴 そしたら大丈夫になるから

[Chorus]
Nobody, nobody, nobody, nobody, nobody
Ooh, nobody, nobody, nobody
私は1人ぼっち 
誰もいない
私は誰でもない
なんて寂しい人間なんだ

[Verse 2]
I've been big and small and big and small and big and small again
太ったり痩せたりを繰り返してきた 色々試した
And still nobody wants me, still nobody wants me
だけどまだ誰も私を欲してくれない

[Pre-Chorus]
And I know no one will save me, I'm just asking for a kiss
誰も私を救えないってわかってる
ただキスしてほしいの
Give me one good movie kiss and I'll be alright
ただ映画のような熱いキスをして
そしたら大丈夫になるから

[Chorus]
Nobody, nobody, nobody, nobody
Nobody, nobody, nobody, nobody
Nobody, nobody, nobody, nobody
Nobody, nobody, nobody
誰もいない
私は誰でもない
ただただひとりぼっち

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?