見出し画像

Something Just Like This

I’ve been reading books of old.The legends and the myths.
(神話や伝記などの古い本を読んできた)
Acchilles and his gold Hercules and his gifts.
(アキレスの金の鎧はヘラクレスからのギフト)

Spiserman's control and Batman with his fists.
(スパイダーマンの糸を操る姿、バットマンの拳に心がときめいていた)

And clearly I don't see myself upon that list.
(そんな彼らの様になれる素質が僕には全くなかった)

   But she said,where'd you wanna go? How much you wanna risk?
(でも彼女は僕に「どこに向かってるの?どれだけのリスクを負うつもりなの?」と言うんだ)

I’m not looking for somebody with some superhuman gifts.
(私は超人的な才能を持った人を探してるわけじゃないの)

Some superhero Some fairytale bliss.
(スーパーヒーローやおとぎ話の様なおめでたいものじゃなくて)

Just something I can turn to somebody I can kiss.
(私の心に寄り添ってくれて、キスしたくなるくらいの人がいいのって)

I want something just like this.
(俺だってそういうのを求めてるよ!)

Doo-doo-doo,

I want something just like this.
(俺だってそれがいいんだ)

Oh,I want somethig just like this.I want something just leke this.
(俺だってそれを求めてるよ、そんな人になりたいんだ)

I've been reading books of old. The legends and the myths.
(神話や伝記などの古い本を読んできた)

The testaments they told The moon and its eclipse
(その本によると満月や月食のときは)

And Superman unrolls a suit before he lifts.
(スーツを翻してスーパーマンが現れるんだ)

But I'm not the kind of person that it fits.
(でも僕はそういうのが似合うタイプじゃないんだ)

But she said, where'd you wanna go? How much you wanna risk?
(でも彼女は僕に「どこに向かってるの?どれだけのリスクを負うつもりなの?」と言うんだ)

I'm looking for somebody with some superhuman gifts.
(私は超人的な才能を持った人を探してるわけじゃないの)

Some superhero Some fairytale bliss.
(スーパーヒーローやおとぎ話の様なおめでたいものじゃなくて)

Just something I can turn to somebody I can miss.
(私の心に寄り添ってくれて、愛おしくなるくらいの人がいいのって)

I want something just like this.
(俺だってそういうのを求めてるよ!)

I want something just like this.
(俺だってそれがいいんだ)

Oh,I want something just like this.
(俺だってそれを求めてるよ)

Doo-doo-doo,

Oh,I want something just like this.
(俺だってそれを求めてるよ)

Doo-doo-doo,

Where'd you wanna go? How much you wanna risk?
(あなたはどこに向かってるの?どれだけのリスクを負うつもりなの?)

I’m not looking for somebody with some superhuman gifts.
(私は超人的な才能を持った人を探してるわけじゃないの)

Some superhero Some fairytale bliss.
(スーパーヒーローやおとぎ話の様なおめでたいものじゃなくて)

Just something I can turn to somebody I can kiss.
(私の心に寄り添ってくれて、キスしたくなるくらいの人がいいの)

I want something just like this.
(俺だってそうなりたいんだ)

Oh,I want something just like this.
(俺だってそれを求めてるよ)

Oh,I want something just like this.
(俺だってそんな人になりたいんだ)

Oh,I want something just like this.
(俺だってそうなりたいんだ)

==

男は何年たっても夢見がち。
それに付き合ってくれる女性は素敵。

好きになった子を幸せにする為にスーパーマンを目指すけどそれは男の自己満に過ぎないのかも。でも女の子はそのせいで頑張ってる男の子の足を引っ張ってるかもしれない。中間点はあるのかな。てことで Next is The middle.