6/15「約束6」

6/15「約束6」
【私たちは、安定、平安、経済的安心を感じることを楽しむ。】BRB p.591

混沌、不安定、財政的な瀬戸際。

私たちの多くにとって、これらのことは、家族の底流に流れるものだった。

アルコール依存症や機能不全の川は、私たちの気質に消えない痕跡を残し、人生のあらゆる面でその進路を辿る。

私たちはACAに来て、
子どもの時にどのようにこれらを経験したのか、そして悲しいことに、現在の環境で孤立無援感や困惑を感じるためだけに、大人になった私たちが無意識に同じ状況を再演して来たことを学んだ。

ハイヤーパワーの導きによって私たちは、アルコール依存症や機能不全の状態を再演する(探し求める)ように設定した隠れた環境を、まず初めに理解し、経験することを助けるプログラムを与えられている。

川底の泥をさらう船のように、12ステップや自分自身の親になることは、私たちが河床を掘り出して川の進路を変え、急流を静かな流れにして、安定・平安・経済的な安全というおだやかな岸辺へ自然に導くのを許す。

場合によって波立つこともあるだろうが、私たちが進んで信頼し、取組み続け、学んで実践して来た霊的原則を適用していくならば、プログラムは日々の課題のほとんどを乗り越える、壊れることのない浮き輪のようなものだと理解する。

今日私は、子ども時代の状態について全ての記憶を認め、進路を変えるためにプログラムを使う。
私は安定・平安・経済的な安全を感じることを楽しむ。

June 15

Promise Six

"We will enjoy feeling stable, peaceful, and financially secure." BRB p. 591
Chaotic, unsettled, and on the verge of financial ruin. For many of us these were the undercurrents flowing through our families. The river of alcoholism or dysfunction coursed its way through every aspect of our lives, leaving indelible imprints on our makeup. We came to ACA to learn how we had experienced this as children, and how as adults we unconsciously and regrettably had recreated the same conditions, only to feel helpless and bewildered by our current circumstances.
With our Higher Power's guidance, we have been given a program that helps us first understand, then experience the hidden circumstances that set us up to seek out these alcoholic and dysfunctional conditions. Like a dredge boat, the Steps and reparenting allow us to dig out the river bed, change the river's course, and reduce the rapids to a sleepy river, naturally guiding us to soft sandy shores of stability, peacefulness, and financial security.
Though there may still be occasional choppy waters, we realize that the program is like a huge unbreakable inner tube that allows us to ride out most of the daily challenges, so long as we are willing to trust, hold onto, and apply the spiritual principles we have learned and practiced.
On this day I will allow the full remembrance of my childhood conditions, use the program to reset my course, and enjoy feeling stability, peace, and financial security.

******
※ACA WSO"Our ACA Meditation of theDay"
より
******
回復から大きく外れていると感じる経験をしました。回復の助けになる行動から遠ざかっていました。今できることとして、自分の落ち着きのため、毎日届くACAのアファメーションを和訳してみます。どのくらいできるかわからないし、「自己充足的」と言われる行動かもしれないけれど、まずはやってみます。


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?