6/24「境界線」〜ACA今日の黙想

6/24「境界線」
【ACAで、私たちが成長させてきた選択の水準は、私たちの境界線の完成度に比例する。

私たちが手放すほど、境界線は強くなる。
これはACAのパラドックスだ。

「手放すことは、より強い境界線を創る」】BRB p.148

私たちの多くは、境界線のない家族の中で育った。

それはまるで、お互いの領域(課題)に立ち入り、評価(判断)をし、何を考え何を感じているかお互いに話すような在り方だった。

もし私たちが境界線という考え方(概念)を理解していたら、機能不全の最中にある彼らと共にいることはできなかっただろう。

ある水準では、私たちは未だにしばしば、感情的または身体的に境界線を侵害されていることが本能的に分かる。

大人になった私たちは、家族の中で学んだエンメッシュメント(団子状に絡まり合った関係性)により、しばしば境界線を侵害する人になりがちだ。

私たちはただ単純に、境界線がどのように働くのか(作用するのか)、境界線をどのように尊重するのかを理解していなかった。

ACAで私たちは、境界線の欠如はたいていの場合、コントロールや操作の問題であることを学ぶ。

それは思うよりも単純ではなくて、実際に何が起きているのか根っこを明らかにするには手間がかかる。

けれど私たちがその根本的な事柄(コントロールと支配)に対処し、持ち越してきたそれらを手放し始めるにつれて、私たちの境界線は強くなる。

私たちは手を放し、他の人たちが私たちの助けなしにその人自身の道を見つける機会を提供する。

私たちは、健康な大人として生き続けるために、何が本当に重要で、何が重要でないかを区別することを学ぶ。

今日私は、手を放し、自分のものでないことに巻き込まれないことを選ぶ時、私は自分のために強い境界線を作っていることを思い出す。 

June 24

Boundaries

"The level of choice we develop in ACA is proportional to the integrity of our boundaries. The more we let go, the stronger our boundaries become. This is an ACA paradox: Letting go creates stronger boundaries." BRB p. 148
Most of us grew up in families without boundaries. It seemed like everyone was in each other's business, passing judgment and telling each other what to think and feel. Even if we had understood the concept of boundaries, we wouldn't have been able to set them for ourselves in the midst of the dysfunction. Yet on some level we often instinctively knew that our boundaries were being violated, whether it was emotional or physical boundaries.
As adults, we were often the boundary violators because of the enmeshment we learned from our families. We simply didn't understand how boundaries worked, and we didn't know how to honor them.
In ACA, we learn that a lack of boundaries is usually about control and manipulation. It's never as simple as it seems, and it takes work to uncover the root of what's really happening. But as soon as we begin to deal with the underlying issues and release the hold they have over us, our boundaries are strengthened; we let go and offer other people the opportunity to find their own way without our help. We learn to separate what's really important and what's not in order to survive as healthy adults.
On this day I will remember that when I choose to let go and not to involve myself where I don't belong, I am creating stronger boundaries for myself.

******
※ACA WSO"Our ACA Meditation of theDay"
より
******
回復から大きく外れていると感じる経験をしました。回復の助けになる行動から遠ざかっていました。今できることとして、自分の落ち着きのため、毎日届くACAのアファメーションを和訳してみます。どのくらいできるかわからないし、「自己充足的」と言われる行動かもしれないけれど、まずはやってみます。


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?