6/1「真の自己」〜ACA今日の黙想

6/1「真の自己」

【私たちは、真の自己を人間関係の中で表現できることを理解し始める。不健康な依存とは違って、提供できるものがある。このことは、ACAの回復がどのようなものであるかを示している】BRBp.265


私たちの真の自己を発見することは、何という旅だろう!初めて参加したミーティングを振り返ると、ミーティングに私たちを連れて来てくれたハイヤーパワーに感謝する気持ちになる。

私たちは狂気を直す簡単な方法や、他の人たちを直す奇跡の答えを望んでいたかもしれない。

けれど、それはものごとを変える適切な方法ではなかった。

ミーティングに戻り続けるうちに、私たちは12ステップの作業をするのはいつも簡単ではないこと、その多くは簡単でないことに気づく。


けれど自由への鍵は、探し求める旅の間の勇気、傷つきやすさ、涙を流すことだ。


私たちは以前にこの道を歩いたことのあるスポンサーや、フェロー・トラベラー(仲間)と共に12ステップの作業をする。

私たちは自分の無益な振る舞いのパターンを見つけ出し、それらを自分からすすんで変える意欲を持った。


私たちは、自分の両親や、さらにその前の世代の人たちへの非難に留まることをしない。

ゆっくりと、ACAの約束が実現する。

私たちがプログラムの作業をするにつれて、これらの性格(ACAの約束)を発達させ、リラックスして生きること、人生を愛することを学ぶ。

私たちはより健康的になり、自分自身、家族、友人、コミュニティと健康的な関係を持つ。

私たちはスポンサー※になり、私たちがしてもらったように、困難な状況を通り抜ける他の人たちを穏やかに優しく助ける。

ハイヤーパワーの助けを得て私たちは、これまでもずっと「ルビーの靴※」を持っていたことを発見する。

今日私は、健康的な真の自己の一面をさらに見つけ出すのを助けるプログラム作業に取り組み続ける。

※スポンサー: 1対1で、プログラムに取り組むのを助ける先行く仲間。
※ルビーの靴:「オズの魔法使い」の物語の中で、主人公のドロシーを、待ち望んだ家に連れて帰る役割を果たした。

June 01

True Self

"We begin to see that we can bring our True Selves to a relationship. We have something to offer that is different than unhealthy dependence. This is what ACA recovery looks like." BRB p. 265

Discovering our True Selves - what a journey! When we look back at our first ACA meeting, we thank our Higher Power for getting us here. Maybe we hoped for a quick fix to stop the insanity and to have a better life, or a miracle answer about how to fix other people. But that's not exactly how things turned out.

As we keep coming back, we find that working the Steps is not always easy, nor is it pretty. But the key to freedom is courage, vulnerability, and the willingness to shed our tears while we follow this quest. We work with a sponsor or fellow traveler who has walked this walk before. We discover our ineffective behavior patterns and become willing to change. We don't get stuck on blaming our parents and the generations before them.

Slowly, the ACA Promises come true. As we work our program, we develop those characteristics and learn to breathe and love life. We play again. We become healthier and have healthier relationships with ourselves, our families, our friends and community. We become sponsors and help others through the swamps, gently and tenderly, the way we were shown. With the help of our Higher Power, we discover we had the "ruby slippers" all along!

On this day I continue to do the work that helps me discover more aspects of my healthy True Self.

  ******
※ACA WSO"Our ACA Meditation of theDay"
より
******
回復から大きく外れていると感じる経験をしました。回復の助けになる行動から遠ざかっていました。今できることとして、自分の落ち着きのため、毎日届くACAのアファメーションを和訳してみます。どのくらいできるかわからないし、「自己充足的」と言われる行動かもしれないけれど、まずはやってみます。



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?