4/15「約束4」〜ACA今日の瞑想

April 15「約束4」

【親密さを分かち合う能力は、私たちの内側で育ってゆく】BRB p.591

機能不全家庭の傷害の一つは、親密さを分かち合う能力だ。頻繁に危険のある家族の中で、親密さは繰り返し傷つく弱さにつながった。

私たちは、親密さを求める自然な欲求を断ち切ることによって、自分を守ることを学んだ。
無数の満たされない欲求の苦しい痛みから私たちを守るため、偽りの自己が対処した。

回復の過程に取り組むうちに、私たちはミーティングで自分の欲求を表現することを学び、他の人たちに心地よさを感じ始める。

私たちは最も大切な傷を誰に分かち合うかを決めるのに、見極める力が必要になるだろう。そして親密に分かち合う能力を取り戻してきているか、分かち合わなくてはならない(?)。

この回復のプロセスは、私たちの猛烈な防衛者である批判的な内なる親を手放し、自分が自分自身の愛ある親になることを求める。

そうして初めて、私たちのインナーチャイルドは内側にあるすべての痛みを感じ、表現し始める。

内なる批判的な親という不快さがなくなり心地よさが育つにつれて、私たちは愛ある親がいつどこで親密に分かち合うか知ることができるように導いてくれることに信頼を築く。

私たちの内側の親密さは、外側の親密さに変換され、私たちは再び全一なものになる。

今日私は、インナーチャイルドが安全を感じられるように手助けし、親密さを分かち合う自由を育てる。信じることを学んだ他の人たちと、親密に分かち合うことを練習する。

Promise Four

"Our ability to share intimacy will grow inside us." BRB p. 591
One casualty of our dysfunctional families was our ability to share intimacy. In our oftentimes dangerous families, intimacy led to vulnerability, which became an open invitation to be hurt and hurt again. We learned to protect ourselves by shutting down our natural need for intimacy. Our false self took charge to protect us from the harrowing pain of a multitude of unmet needs.
As we engage in the process of recovery, we begin to feel comfortable with other ACAs, learning to express our needs at meetings. We may need to be discerning in deciding with whom to share our most treasured hurts, but share them we must if we are to regain our ability to share intimately.
The process of recovery requires us to become our own loving parent, relieving from duty our most ardent defender, our critical inner parent. Only then will our Inner Child begin to feel and express all the hurt inside.
As we grow comfortable with the uncomfortable absence of our critical inner parent, we build trust that our loving parent will guide us in knowing when and where to share intimately. Our internal intimacy translates into outward intimacy, and we are made whole once again.
On this day I will help my Inner Child feel safe so that my freedom to share intimacy can grow. I will practice sharing intimately with others I have learned to trust.

******
※ACA WSO"Our ACA Meditation of theDay"
より
******
回復から大きく外れていると感じる経験をしました。回復の助けになる行動から遠ざかっていました。今できることとして、自分の落ち着きのため、毎日届くACAのアファメーションを和訳してみます。どのくらいできるかわからないし、「自己充足的」と言われる行動かもしれないけれど、まずはやってみます。



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?