見出し画像

Pink Floyd-Hey You 和訳

Hey, you, out there in the cold, getting lonely, getting old
Can you feel me?
ヘイユー、外で凍えて孤独を感じて年も取る君、僕を感じるか
Hey, you, standing in the aisles with itchy feet and fading smiles
Can you feel me?
ヘイユー、通路に立ち尽くし、足元の痒みが笑顔を奪い去ること、君は僕を感じる?
Hey, you
Don't help them to bury the light
Don't give in without a fight
ヘイユー、光を虐げるものを助けてダメだよ、戦いなくして諦めてはダメだ



[Verse 2: David Gilmour]
Hey, you, out there on your own, sitting naked by the phone
Would you touch me?
ヘイユー、電話のそばで裸でいる君よ
僕に触れてくれる?
Hey, you with your ear against the wall, waiting for someone to call out
Would you touch me?
ヘイユー、誰かに電話するために壁は耳を澄ます君
Hey you
Would you help me to carry the stone?
ヘイユー、この重荷を運ぶのを手伝ってくれないか
Open your heart, I'm coming home
君が心を開けば僕の帰る場所

[Guitar Solo]

[Bridge: Roger Waters]
But it was only fantasy
ただのおとぎ話だよ
The wall was too high, as you can see
壁は高くて君にも見えるだろ
No matter how he tried, he could not break free
どれほど立ち向かおうともきっと壁は打ち破れない
And the worms ate into his brain
虫が頭を食らい尽くす
[Breakdown]

[Verse 3: Roger Waters]
Hey, you, out there on the road, always doing what you're told
Can you help me?
ヘイユー、道の外で、自分に声をかける
僕を助けてくれる?
Hey, you, out there beyond the wall, breaking bottles in the hall
Can you help me?
壁の間で穴の中でボトルを打ちつけた君、僕を助けてくれる?
Hey, you, don't tell me there's no hope at all
Together we stand, divided we fall
ヘイユー、もう望みはないとは言わないで、僕らは共に立ち上がり孤独に堕ちてゆく

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?