見出し画像

TIFFティーンズ映画教室2022【2日目/青チーム】【Day2/Team Blue】

※English follows.

2日目

今日は朝から、チームごとに撮影した映画を見るプレビューを行いました。それぞれ全く異なる作品でお互いに刺激を受け合いました。他のチームの作品を見たからこそ見えてくる、自分達の作品の良さや、改善点に気づくことができました。

『いつどこゲーム』を使った簡単なワークでは、チームのみんなが持ち寄った言葉を繋げてできる思いもよらない物語にみんな大盛り上がり!みんなの意見を合わせることで1人では作ることのできない面白さが生まれることを知ることが出来ました。

お昼休憩の後はチームごとに本格的な撮影がスタート!
青チームは映画の内容について、話し合いから始めることに。2つのアイディアに絞れたものの、どちらのお話が良いかなかなか決まりません。そこで一度外に出てロケハンをすることでイメージを膨らませることにしました。
その後はアーツ千代田3331に戻りワンシーンを撮影。実際に体を使って演技をし、画面を通して見ることで話し合いでは気づけなかった新たな発見をすることができました。

みんなのアイディアが映像に思う存分溶け出していくのが今から楽しみです。
(かな)

Day 2.

Today we started the morning with previews of the films each team had shot. Each of the films was completely different and inspired each other. We were able to realise how good our films were and what we could improve more, which we could only see by watching other teams' films.

In a simple work 'When and Where Game', everyone got really excited about the unexpected stories that were created by connecting the words brought by each team! We learnt that by combining everyone's opinions, we could create something interesting that we could never have created on our own.

After a lunch break, each team started filming in earnest!
The blue team started by discussing the content of our film. Although we were able to narrow it down to two ideas, we couldn't decide which story we liked better. So we decided to go out and do location scouting to get a better idea of what we wanted to film. We then returned to 3331 Arts Chiyoda to film a scene. By actually using our bodies to act out the scene and looking at it through the screen, we were able to make new discoveries that we could not have realised during our discussions.

We are now looking forward to seeing everyone's ideas are melting into the film.
(Kana)