見出し画像

学び直しができる幸せ。 #私の青春。 😸⚽🇮🇹

おはようございます。


昨日も数学を勉強しました。Khan Academyです。等差数列の漸化式を求める問題を解いています。😄🔢


高校時代は苦手でしたが、今やると楽しいです。Khan Academyは自分のペースで学べるので良いですね。🏫🧑‍🎓


なぜ高校時代に苦手だったかというと、その頃わたしはスポーツに打ち込んでいたからです。⚽️🏀


具体的に言うとサッカーとバスケですね。当時から欧州サッカーやNBAを観ていました。🇺🇸🇮🇹


セリエAに熱中していたのでイタリア語なども、学んでいました。そういう事情もあり、学校の勉強ばかりをやっている時間がありませんでした。🇪🇸🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿


それでも今はKhan Academyで学び直しができています。人生万歳ですね。🗽😁


今日も素晴らしい一日を!😊😽☁️





Good morning.


Yesterday I studied math again at Khan Academy. I'm solving problems to find the recursive formula of the arithmetic sequence. 😄🔢


I wasn't good at it in high school, but it's fun to do it now. Khan Academy is excellent because you can learn at your own pace. 🏫🧑‍🎓


The reason why I wasn't good at it in high school is because I was really into sports back then. ⚽️🏀


To be more specific, soccer and basketball. I watched European soccer and the NBA from then on. 🇺🇸🇮🇹


I was also learning Italian due to my passion for Serie A. Because of those circumstances, I didn't have time to do only schoolwork. 🇪🇸🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿


Nevertheless, now I'm able to relearn at Khan Academy. Viva la vida! 🗽😁

ここから先は

1,147字

スタンダードプラン

¥300 / 月
初月無料
このメンバーシップの詳細

コンテンツの更なる改善に向けて、使わせていただきます。サポートは少額でもありがたいです。よろしくお願いいたします。m(_ _)m