見出し画像

なぜ事件が起きるのか。 #社会機能の低下が一因。 😉😵‍💫❤️

おはようございます。


昨日は数学を勉強しました。Brilliantです。生きていくためには学習をし続けることが大事です。😊


広い世間を見渡せば様々な事件が発生しています。私の見るところでは生活困窮者の方が追い詰められて、起こした事件が多いようです。😉


日本をもっと人に優しい国にするのが私の夢です。いつか私がお金持ちになったら貧しい人たちに寄付をしてあげたいです。今は家族を養うのに精一杯です。😅


日本は宗教との関係が希薄になっています。私もそうなので人ごとではないですが。例えばイスラム教には、貧しい人に施しをする文化があるようです。💴


「幸せのちから」という映画で、キリスト教の教会が貧しい人を助けている場面もありました。日本に於いてはそういう社会機能が低下していると私は感じます。隣人愛の精神が大事ですね。❤️


今日も頑張るぞ。😌😼🧀





Good morning.


Yesterday I studied math. It’s Brilliant. It is important to keep learning to stay alive. 😊


Looking around the wide world, there are many incidents. From my perspective, many of the incidents are caused by the poor people who no longer can’t live their daily lives. 😉


My dream is to make Japan a more people-friendly country. Someday when I become rich, I'd like to donate to the poor. Right now I'm just trying to feed my family. 😅


Japan has a weak relationship with religion. I can’t blame them because I'm such a person too. For example, Islam seems to have a culture of giving alms to the poor. 💴


In the movie "The Pursuit of Happiness," there was a scene where a Christian church helps the poor. I feel that such social functions are declining in Japan. The spirit of neighborly love is important. ❤️

ここから先は

25字

スタンダードプラン

¥300 / 月
初月無料
このメンバーシップの詳細

コンテンツの更なる改善に向けて、使わせていただきます。サポートは少額でもありがたいです。よろしくお願いいたします。m(_ _)m