見出し画像

AJR - World's Smallest Violin 和訳

My grandpa fought in World War Two
He was such a noble dude
I can’t even finish school Missed my mom and left too soon
His dad was a fireman Who fought fires so violent
I think I bored my therapist While playing him my violin

私のおじいちゃんは第二次世界大戦で戦った
彼はとても高潔な人でした
私は母親が恋しくて、学校を卒業できずに去りました
彼の父親は消防士でした ものすごい火災と戦っていました。
私は自分のバイオリンを弾きながら 心理療法士を退屈にさせていました。

Oh my god that‘s so insane
Oh my god that’s such a shame
Next to them, my shit don’t feel so grand
But I can’t help myself from feeling bad I kinda feel like 2 things can be sad

ああ、それはすごいことだ
ああ、それはとても残念なことだ
彼らの隣では、自分はちっぽけだ。
でも、どうしても嫌な気持ちになる......
2つの話に劣等感を覚える

The world’s smallest violin Really needs an audience
So if I do not find somebody soon
I’ll blow up into smithereens
And spew my tiny symphony
Just let me play my violin for you

世界で一番小さなバイオリンは 本当に聴衆が必要です
だから、もし私がすぐに誰かを見つけてくれなかったら、
私は粉々に消え去ります。
そして私の小さな交響曲を吐き出すでしょう
あなたに私のバイオリンを演奏させてください

My grandpa fought in World War Two
He was such a noble dude
Man I feel like such a fool
I got so much left to prove
All my friends have vaping friends
They’re so good at making friends
I’m so scared of caving in Is that entertaining yet?

私のおじいちゃんは第二次世界大戦で戦った
彼はとても高潔な人でした
私は本当に愚かです
まだ証明しなければならないことがたくさんあります
私の友達はみんな、電子タバコを吸う友達がいます。
彼らは友達を作るのがとても上手です
私はいつか友達がいなくなることが怖いです
それが面白いですか?

Oh my god that‘s so insane
Oh my god that’s such a shame
Next to them, my shit don’t feel so grand
But I can’t help myself from feeling bad I kinda feel like 2 things can be sad

ああ、それはすごいことだ
ああ、それはとても残念なことだ
彼らの隣では、自分はちっぽけだ。
でも、どうしても嫌な気持ちになる......
2つの話に劣等感を覚える

The world’s smallest violin Really needs an audience
So if I do not find somebody soon
I’ll blow up into smithereens
And spew my tiny symphony
Just let me play my violin for you

世界で一番小さなバイオリンは 本当に聴衆が必要です
だから、もし私がすぐに誰かを見つけてくれなかったら、
私は粉々に消え去ります。
そして私の小さな交響曲を吐き出すでしょう
あなたに私のバイオリンを演奏させてください

Somewhere in the universe
Somewhere someone’s got it worse
Wish that made it easier
Wish I didn’t feel the hurt

宇宙のどこかで
誰かがもっとひどい状況にいるはずです
それが楽になればいいと思います
痛みを感じなくなればいいと思います

The world’s smallest violin Really needs an audience
So if I do not find somebody soon
I’ll blow up into smithereens And spew my tiny symphony
All up and down a city street While tryna put my mind at ease
Like finishing this melody This feels like a necessity
So this could be the death of me Or maybe just a better me
Now come in with the timpanis And take a shot of Hennessy
I know I’m not there mentally But you could be the remedy
So let me play my violin for you

世界一小さなバイオリンは、聴衆が必要なんだ。
だから、もしすぐに誰かを見つけなかったら、
自分が爆発してしまい、小さな交響曲を吐き出してしまうだろう。
自分の気持ちを落ち着かせるために、
市内を歩き回りながら、自分のメロディを完成させようとする。
それは自分にとって必要不可欠なものに感じる。

これが自分の命取りになるかもしれないし、
もしかすると自分を良くしてくれるかもしれない。
今、ティンパニを鳴らして、ヘネシーを飲もう。
自分は精神的にまだそこにいないことを知っているけど、
あなたが私の救い手になってくれるかもしれない。
だから、あなたにバイオリンを演奏してもらいたい。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?