見出し画像

2:What is "KANoha group"?

An open canvas

Nice to meet you! I'm a Japanese high school senior who runs the "KANoha group".
Let me start by outlining what KANoha group is.

I have been thinking about KANoha's activities since I was a freshman in high school.
To be precise, it was a "I wish there was such a thing" kind of concept, lol.
When I was a freshman in high school, I attended a major art prep school called Suidobata Art Academy. It is a famous art prep school located in Ikebukuro, Tokyo, Japan.
At that time, I was in the first grade of high school, but in the drawing competition sponsored by the prep school, there were people in the third grade of high school, etc. It was such a situation at that time.
I was originally from a rural area of Japan, not Tokyo, so I felt that the environment was very wonderful, because it was full of reference works and various art-related information.

I found this environment to be very beneficial, but I began to think that it should not be limited to this preparatory school.
Of course, I was originally a member of a small but enthusiastic art club in a rural area surrounded by nature, so I was aware of the reality of disadvantaged art education in the countryside, which also played a role in my thinking.
However, I have a more holistic viewpoint.
I thought, "Shouldn't advanced art education be available to all high school students everywhere, not just to a limited number of high school students, and should they be able to practice it every day as they study at school?
In other words, art education is a grand canvas on which high school students can practice and worry in an open and open manner.
Certainly, high schools across the country offer courses such as art electives. However, the reality is that these courses are actually within the scope of exemplary art education in elementary and junior high schools, and are of little significance to high school students who are seriously interested in art or who wish to enter art college.
Therefore, high school students who are interested in fine arts are beginning to attend art preparatory schools scattered all over the prefecture.
Therefore, high school students from rural areas have to bear the costs of transportation, accommodation, and most of all, the high tuition fees. This is certainly the case for many high school students who love art but are estranged from it.

It is a fact that art education at art college preparatory schools in Japan is no longer limited to drawing but plays a major role in the systematic learning of basic art knowledge.
Major art preparatory schools have decades of accumulated data on reference works left by high school students in the past, and high school students continue to learn from them. Such an image of art education is just like a "large canvas that has been painted for a long time, which one is allowed to appreciate and paint on.
It has certainly had a major role.
However, in an age when information and reference photos of various art works are uniformly distributed on social networking services, can the canvas really continue to fulfill the artist's desire?
I feel that today's art-loving high school students are looking for "a canvas that is wide open and allows them to work together to create something better.

I strongly sensed this need from my peers and from information on the Internet during my freshman and sophomore years of high school, and I began to create my ideal canvas.
I discussed what kind of information and experiences were needed with friends I had met at art college preparatory schools and with fellow members of my high school art club, and I also researched existing major art preparatory schools in order to create a better community. At the beginning of my senior year of high school, I began to actually run the community as an open canvas, "KANoha group".

Painters

As of July 25, high school students from Kyushu, the Kansai region, the Tohoku region, and other parts of Japan have gathered in this community.
Initially, members were recruited through social networking services such as Twitter and by introducing this activity to their peers at preparatory schools.
By the time a week had passed, the number of participants had increased through word-of-mouth promotion by those who had joined the community. However, in order to create a community with a high density that community members would want to actively participate in, I took steps such as conducting a certain level of vetting of participants. From its inception, and still today, the community is intended to be a small community at the outset.
I had not yet accumulated and shared the resources I expected to manage the community, and I thought it was important to have a small number of people to share specific information and to make the community smooth and fulfilling among the members.
However, in order to gradually increase the size of the community, we made a conscious effort to subdivide the community by department, by university of choice, and so on. In subdividing the community, we were careful not to reduce the number of comprehensive information sharing and dialogues in the community by subdividing the community, while referring to the structure of the departments of oil painting, Japanese painting, crafts and design, and sculpture at existing art preparatory schools. Some of the students expressed that they were interested in fine arts but did not know what major would be best for them, and therefore wanted to use this community to help them decide on a major.
I have continued to improve and create a system that connects high school students with a strong interest in art and art college, something not many high school students in Japan have, and provides a place for a meaningful community.
Many participants said they had never talked so much about art with like-minded high school students.
In this way, the open canvases gradually gathered painters from all over Japan.

Medium and painter

This community has been operated with the idea of creating a community among high school students and a community between high school students and art students. The former was explained earlier.
So, how do we connect art students and high school students? I actually went to the art students and explained the contents of this community to them, and also used the e-mail function of SNS to ask for their cooperation. Of course, I negotiated with various art students over and over again.
Many of the art students were already teaching at art prep schools, which made it difficult for them to participate in a free community such as KANo Faction.
However, students who are currently attending art universities in Tokyo, Kyoto, and other famous art universities have come to cooperate with us.
With the cooperation of a student of oil painting at Tama Art University, one of Japan's leading private art universities in Tokyo that many high school students are interested in, art students from Tama Art University have come to join our community.
In this way, the community has gradually strengthened its ties with art students.

As painting process video

Painting Process Video

I took the lead in creating a community of art students who were able to share information that had been accumulated over a long period of time at a major art prep school, such as painting methods and processes, and who were not able to visualize such information, using functions such as discord, LINE chat, Google Docs, and conversation functions such as zoom. We built up a community using functions such as discord, LINE chat, Google Docs, and conversation functions such as zoom.


1 A system in which information on events and drawing competitions sponsored by various prep schools is consolidated on a single discord channel and shared with high school students as needed.
(Some art prep schools in Japan diffuse information via Twitter, etc., while others provide information only on their official websites, making it very difficult for high school students to obtain information. (Some art prep schools in Japan spread information via Twitter, etc., and some only publish information on their official websites, making it very difficult for high school students to obtain information.)

2 Daily feedback at art prep schools and information sharing at open campuses
(Since there are art prep schools not only in the center of Tokyo but also all over the country, members of this community who have gathered from various regions share information on the atmosphere and impressions of prep schools in a diary-like format with other members. The members of this community will share information and photos of open campuses and other university-sponsored events and exhibits with each other. (Naturally, this is done within permitted limits.)

3 Conversational Art Discussions
(Community members engage in conversation about a variety of topics, from art to illustration, using voice and video to create a closer-knit community.)

4 Study sessions with art students
(Through this study session, I sought to learn more about art students (what they were doing when they took the entrance examinations and what they are currently doing at art school) and how they deal with art in a deeper way.
It was a very meaningful space where art students and high school students engaged in a dialogue about what high school students really want to know, even drawing techniques for entrance examinations.
I decided to have each art college student participate as an administrator in the discord and have a channel for each of them.)

5 Critique Room
(The class format of the art college preparatory school is basically seven hours of production, followed by a critique of each student's work by the instructor. However, in addition to being surrounded by many other students preparing for entrance exams, the short critique time made it difficult for high school students to ask questions of the instructor to their satisfaction, as we understood from our discussions with them.
Therefore, in this community, high school students are critiquing each other's works, and the critiquers are learning to look at their works from a bird's eye view, while the critiqued students are deepening their work from a more objective perspective. (As of July 26, 27 critiques have already been conducted.)

Currently, these high school and art college students are gradually cooperating to paint on the large canvas of the KANoha group, and we propose that this community be not only a canvas for this community now, but also a meaningful canvas for the high school students to come. We are also proposing an image of the community that will continue to be a meaningful canvas for future high school students.
This is similar to the videos of the painting process that can be seen on Instagram and Twitter.
How did we face art as high school students? If the traces of information and experiences that we have used to record these experiences are also expressed on the canvas, then we can say that this community is a video that records the process of making paintings.

Toward a work that can withstand long viewing

Various art preparatory schools have left traces of their past art education in pamphlets and other materials from that time.
However, I am seeking a sustainable form of art education and a proposal for art in this community.
The name of this community, KANoha group, is based on the Kano school, which is said to have been active from the Muromachi period to the Edo period.
The Kano school was known for creating works as a group, which was unusual at the time, and for passing down painting techniques from one generation to the next as a group.
This community is currently being operated in order to sustain itself as a community that supports and grows together with high school students and other students, just as they have illuminated the future of painting widely beyond the Edo period.

Community discord link

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?