見出し画像

【総括】2019年

※某サイトで過去に書いたものです

2019年も、もう終わりです。

2018-19年にかけて、自分の周りでは本当に色んな事が起きて、その度に沢山のことを学ばせてもらいましたし、考えさせられました。

そして、最も信頼している人達を、失いました。

失った結果、頼り続けて立ち止まっていた自分にも気付くことが出来ました。

2020年にやる事は決めました。
言い訳せず、やらなければいけない事を少しずつ自分なりに進めていきます。

2019 is almost done.
I had many things going through in the past 2 years.
Every time faced them, I was made to think a lot by that, and eventually stopped thinking what I actually had to.
I believe it should be fine for next year.
No more excuses, but step by step.
I will do my best what I am planning for 2020.